Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması

Dersin Kodu : YDA404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TAHİR BALCI
Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK
Öğr.Gör. MEHMET ÖZCAN
Öğr.Gör. HALİME BALCI
Öğr.Gör. MEHMET IŞIK
Okutman FİLİZ AKSÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci öğretmenlikle ilgili teorik bilgilerini sınıfta uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adayı okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini her yönüyle tanımak, öğretmenlik uygulaması dersi için bir temel oluşturmak.

Dersin İçeriği : Okul ortamını, öğrencileri, öğretme kavramlarını tanımlama, gözlem yapma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler İlgili kaynakları evde okur. Dinleme, izleme
2 Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler İlgili kaynakları evde okur. Dinleme, izleme
3 Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler İlgili kaynakları evde okur. Dinleme, izleme
4 Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler İlgili kaynakları evde okur. Dinleme, izleme
5 Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler İlgili kaynakları evde okur. Dinleme, izleme
6 Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler İlgili kaynakları evde okur. Dinleme, izleme
7 Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler İlgili kaynakları evde okur. Dinleme, izleme
8 Arasınav İ Sözlü sınav
9 Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır İlgili kaynakları evde okur. İletişimsel yöntem
10 Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır İlgili kaynakları evde okur. İletişimsel yöntem
11 Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır İlgili kaynakları evde okur. İletişimsel yöntem
12 Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır İlgili kaynakları evde okur. İletişimsel yöntem
13 Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır İlgili kaynakları evde okur. İletişimsel yöntem
14 Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır İlgili kaynakları evde okur. İletişimsel yöntem
15 Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır lgili kaynakları evde okur. İletişimsel yöntem
16/17 Final Sınavı Sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİ YARIYIL PLANI
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 4
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 4
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 3
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 4
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 5
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 204
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.16
Dersin AKTS Kredisi: 8