Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TAHİR BALCI Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK Öğr.Gör. MEHMET ÖZCAN Öğr.Gör. HALİME BALCI Öğr.Gör. MEHMET IŞIK Okutman FİLİZ AKSÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci öğretmenlikle ilgili teorik bilgilerini sınıfta uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adayı okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini her yönüyle tanımak, öğretmenlik uygulaması dersi için bir temel oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okul ortamını, öğrencileri, öğretme kavramlarını tanımlama, gözlem yapma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
2 |
Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
3 |
Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
4 |
Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
5 |
Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
6 |
Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
7 |
Öğrenci rehber öğretmenin dersini izler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
8 |
Arasınav |
İ |
Sözlü sınav |
|
9 |
Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
10 |
Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
11 |
Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
12 |
Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
13 |
Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
14 |
Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
15 |
Öğrenci rehber öğretmenin gözetiminde ders anlatır |
lgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
4 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
5 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
3 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
4 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
5 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
5 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|