Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alman Edebiyatından Seçme Metinler

Dersin Kodu : YDA412

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alman Edebiyatında yer alan önemli eserler ve yazarları tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Alman edebiyatında yer alan önemli yazarları ve eserleri tanımak

Dersin İçeriği : Alman edebiyatından kısa öykü, şiir, ve drama örnekleri üzerinde dönem özellikleri, edebi sanatlar ve yazarlar hakkında bilgiler verilmektedir.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Prometheus /Goethe metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması gerekir. metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
2 Nathan der Weise /Ringparabel (Lessing) metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
3 Die Künstler /Schiller metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
4 Der Zauberlehrling/ Goethe metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
5 Fabeln /Lessing metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
6 Fabeln /Lessing metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
7 Woyzeck /G. Büchner metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Woyzeck /G. Büchner metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
10 Der Schimmelreiter /Theodor Strom metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
11 Der Schimmelreiter /Theodor Strom metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
12 Effi Briest /Theodor Fontane metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
13 Effi Briest /Theodor Fontane metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
14 Die Weber /Gerhart Hauptmann metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
15 Die Weber /Gerhart Hauptmann metnin önceden okunup hazırlanması, yazarla ilgili bilgi toplanması metne içkinlik, yazın sosyolojisi, yorumlama
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Balzer, B., Mertens, V.(1990), Deutsche Literatur in Schlaglichtern, Mannheim: Meyers Lexikonverlag
 Grabert, W., Mulot, A. (1970) Geschcihte der Deutschen Literaur, München : Bayerischer Schulbuch Verlag
 Beutin,W., Ehlert, K. (1979/1984), Deutsche Literaturgeschichte, Stuttgart: J.B. Metzlerische Verlagsbuchhandlung
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 4
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 1
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 4
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 1
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 3
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 4
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 3
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 4
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 3
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 3
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3