Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Almanca Öğretiminde Özgün Metinler I

Dersin Kodu : YDA415

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Metin türlerini ve özelliklerini bilir
Amaca ve öğrenciye uygun metinler seçebilir.
Metinler üzerinde gerekli değişiklik ve uyarlamaları yapabilir
Metin anlaşılması ve yorumlanmasına yönelik uygun alıştırmalar hazırlayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Özgün materyal (metin) nedir sorusundan hareketle bu tür metinlerin ders içerisinde nasıl kullanılabileceği, kullanım zorluklarını, hangi ölçütlere göre seçilip derse uygun hale getirilmeleri gerektiği konularını irdeleyerek bağımsız şekilde ders içim özgün metinler/mataryeller hazırlayabilme becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği : Bugüne kadar Almanca öğretiminde genellikle yapay metinlerden yola çıkılmaktaydı. Bu dersin amacı, özgün metinler ile daha gerçekçi bir iletişim sağlanmasına imkan vermektir.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Metin türleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Özgün metinler nelerdir? Derste neden özgün metinler kullanılmalıdır? İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Özgün metinlerin/ didaktik metinlerin ne gibi avantajları ve dezavantajları vardır? İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bir metnin seçiminde neye dikkat edilmek zorunda veya edilmelidir? İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Metin zorlukları : Faktörler İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Metin zorlukları : Faktörler İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Metin örnekleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Metin örnekleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Metinlerle çalışmanın aşamaları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Giriş/hazırlık aşaması İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Sunum aşaması İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Metin yeterliliği İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nebe-Rikabi, Ursula. Authentische Texte im Fremdsprachenunterricht. In: Bickes, G./Dufeu, B./Willkop, E.-M. (Hrsg.) (1997). Umgang mit Texten - Unterrichtsbeobachtung - Grammatikmodelle und ihre Umsetzung in Lehrwerken (Jahrbuch Sprachandragogik 1995), Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 6-13. Online im Internet: WWW: http://www.scribd.com/doc/27678671/Authentische-Texte-Im-Fremdsprachenunterricht
 Solmecke, Gert (1993), Texte hören, lesen und verstehen, Berlin, München: Lanenscheidt.
 Hrenko Podergajs, Klavdija. (2004) Vor dem Wie kommt das Was: einige Textauswahlkriterien im DaF-Literaturunterricht, Schaurein, 17 (1), 13-15.
 Jung, Hyun Sook (2001) Arbeit mit authentischen Texten im Fremdsprachenunterricht, İn: DOGILMUNHAK: Koreanische Zeitschrift für Germanistik,Jahrgang 42 / Heft 2, 259-277.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 4
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 4
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 2
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 3
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 4
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 4
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 4
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 3
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 4
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3