Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : YDA310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İçinde yaşadığı toplumun sorunlarını belirler
Toplumun güncel sorunlarından birisini kendi yetenek, beceri ve ilgi alanı doğrultusunda proje konusu olarak seçer
Üzerinde çalıştığı probleme ilişkin çözüm yolları araştırır
Proje ekibiyle ortak çalışarak görev paylaşımı yapar
Proje üyleriyle işbirliği içerisinde çalışır ve proje planlaması yapar
Hazırladığı projeyi uygular
Hazırladığı projeyi değerlendirir
Proje sonuçlarını değerlendirir
Belirlediği proje konusu doğrultusunda çeşitli etkinlikler düzenler
Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde yer alır
Girişimcilik, takım çalışması, yaratıcı ve eleştirel düşünme, özgüven, problem çözümleme gibi becerileri edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders kapsamında gerçekletirilecek projelerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturma; işbirliği, takım çalışması yapma, sorumluluk sahibi olma, özgüveni artırma, girişimcilik gibi becerileri kazandırmak/geliştirmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Resmi ve özel okullar, özellikle zihinsel engelliler okulu, görme engelliler okulu, işitme engelliler okulu, yatılı ilköğretim bölge okulları, birleştirilmiş sınıfları olan köy okulları, • Resmi ve özel hastaneler, • Çocuk Esirgeme Kurumu´na bağlı merkezler, yetiştirme yurtları, • Müzeler, ören yerleri, • Galeriler ve kütüphaneler, • Belediyelere bağlı birimler, • Aşevi, huzurevi gibi sosyal hizmet alanları, • Üniversite, • Kamu yararına çalışan dernekler ve vakıflar, • (Kızılay, Yeşilay, TEMA, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakıfları, • Verem Savaş Derneği …gibi) • Cezaevleri ve çocuk ıslah evleri, • Meslek odaları, • Organize sanayi bölgesi ve sanayi, • Muhtarlıklar, • Okul-aile birlikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği tanıtılması , toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
2 Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların önemine yönelik tartışma Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
3 Almanca Programında yer alan konularla ilgili kazanımların irdelenmesi ve bir öğretmen adayı olarak, bu kazanımların uygun kuruma yönelik nasıl yansıt Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
4 Diğer disiplinlerin programında yer alan konuyla ilgili kazanımların incelenmesi ve kendi alanı ile sentezleyerek çalışma hazırlıklarını belirlemek Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
5 Huzurevi, sosyal hizmet kurumları, çeşitli vakıflar, ana okulları, sağlık kurumları vs. gibi kurumların çalışmalarının incelenmesi Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
6 Öğrencileri gruplara ayırarak bu kurumlardan birini seçmelerinin sağlanması. Bilimsel toplantıların yapılmasının sağlanması Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
7 Her grubun kendi seçtiği alanla ilgili projesinin kabul edilmesi için sınıfta kanıtların sunulması diğer gruplara kabul ettirme çalışması. Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
10 proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
11 proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
12 proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
13 proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
14 proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
15 Proje çalışmalarının sürdürülmesi, haftalık raporlarla takibin yapılması ve toplantılara katılma Yok Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Drake, Lind Wolfgang(1994): Wechselspiel. Sprechanlaesse für die Partnerarbeit im kommunikativen Deutschunterricht. Arbeitsblaetter für Anfaenger und Fortgeschrittene, Langenscheidt
 Prange, Lisa(2009): 44 Sprechspiele für Deutsch als Fremdsprache, Max Hueber Verlag, Ismaning
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 0
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 2
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 0
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 0
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 0
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 2
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 3
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 0
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 0
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 5
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 2
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 0
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 0
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3