|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topluma Hizmet Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İçinde yaşadığı toplumun sorunlarını belirler Toplumun güncel sorunlarından birisini kendi yetenek, beceri ve ilgi alanı doğrultusunda proje konusu olarak seçer Üzerinde çalıştığı probleme ilişkin çözüm yolları araştırır Proje ekibiyle ortak çalışarak görev paylaşımı yapar Proje üyleriyle işbirliği içerisinde çalışır ve proje planlaması yapar Hazırladığı projeyi uygular Hazırladığı projeyi değerlendirir Proje sonuçlarını değerlendirir Belirlediği proje konusu doğrultusunda çeşitli etkinlikler düzenler Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde yer alır Girişimcilik, takım çalışması, yaratıcı ve eleştirel düşünme, özgüven, problem çözümleme gibi becerileri edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders kapsamında gerçekletirilecek projelerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturma; işbirliği, takım çalışması yapma, sorumluluk sahibi olma, özgüveni artırma, girişimcilik gibi becerileri kazandırmak/geliştirmek amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Resmi ve özel okullar, özellikle zihinsel engelliler okulu, görme engelliler okulu, işitme engelliler okulu, yatılı ilköğretim bölge okulları, birleştirilmiş sınıfları olan köy okulları, • Resmi ve özel hastaneler, • Çocuk Esirgeme Kurumu´na bağlı merkezler, yetiştirme yurtları, • Müzeler, ören yerleri, • Galeriler ve kütüphaneler, • Belediyelere bağlı birimler, • Aşevi, huzurevi gibi sosyal hizmet alanları, • Üniversite, • Kamu yararına çalışan dernekler ve vakıflar, • (Kızılay, Yeşilay, TEMA, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakıfları, • Verem Savaş Derneği …gibi) • Cezaevleri ve çocuk ıslah evleri, • Meslek odaları, • Organize sanayi bölgesi ve sanayi, • Muhtarlıklar, • Okul-aile birlikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği tanıtılması , toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
2 |
Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların önemine yönelik tartışma |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
3 |
Almanca Programında yer alan konularla ilgili kazanımların irdelenmesi ve bir öğretmen adayı olarak, bu kazanımların uygun kuruma yönelik nasıl yansıt |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
4 |
Diğer disiplinlerin programında yer alan konuyla ilgili kazanımların incelenmesi ve kendi alanı ile sentezleyerek çalışma hazırlıklarını belirlemek |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
5 |
Huzurevi, sosyal hizmet kurumları, çeşitli vakıflar, ana okulları, sağlık kurumları vs. gibi kurumların çalışmalarının incelenmesi |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
6 |
Öğrencileri gruplara ayırarak bu kurumlardan birini seçmelerinin sağlanması. Bilimsel toplantıların yapılmasının sağlanması |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
7 |
Her grubun kendi seçtiği alanla ilgili projesinin kabul edilmesi için sınıfta kanıtların sunulması diğer gruplara kabul ettirme çalışması. |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
10 |
proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
11 |
proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
12 |
proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
13 |
proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
14 |
proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
15 |
Proje çalışmalarının sürdürülmesi, haftalık raporlarla takibin yapılması ve toplantılara katılma |
Yok |
Anlatım-Tartışma-Grup Çalışması-Alıştırma ve uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Drake, Lind Wolfgang(1994): Wechselspiel. Sprechanlaesse für die Partnerarbeit im kommunikativen Deutschunterricht. Arbeitsblaetter für Anfaenger und Fortgeschrittene, Langenscheidt
Prange, Lisa(2009): 44 Sprechspiele für Deutsch als Fremdsprache, Max Hueber Verlag, Ismaning
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
2 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
2 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
3 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
0 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
5 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
2 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|