Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Almanca Ders Kitabı İncelemesi II

Dersin Kodu : YDA314

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının tanıtım ve eleştirisini yapar.
Yabancı dil olarak Almancanın öğretilmesinde uygulamalar yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarını çok yönlü çözümleyebilmek.

Dersin İçeriği : İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi .

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme). ( Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev
2 Ders kitaplarında dört temel beceri (Konuşma). (Delfin-Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
3 Ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma). (Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
4 Ders kitaplarında dört temel beceri (Yazma). (Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
5 Almanca ders kitaplarında "Sözcük varlığı". (Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
6 Almanca ders kitaplarında "Dilbilgisi". ( Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
7 Almanca ders kitaplarında "Telaffuz". ( Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Almanca ders kitaplarında "Görsel materyaller". (Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
10 Almanca ders kitaplarında kullanılan metinler (34 temel ilke). ( Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
11 Almanca ders kitaplarında Almanya görünümü (I). (Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
12 Almanca ders kitaplarında Almanya görünümü (II). (Delfin- Aha- Stufen International). "Delfin, Aha ve Stufen International" ders kitaplarında konuya hazırlık yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
13 Kültürlerarası iletişim ve öğretbilim. Kültür ve kültürlerarasılık kavramlarının araştırılması yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
14 Kültürlerarası iletişim ve öğretbilim. Kültür ve kültürlerarasılık kavramlarının araştırılması yapılır. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev
15 Genel Değerlendirme Tekrar yapma, kaynakları okuma. Tartışma, Beyin Fırtınası.
16/17 Final sınavı Tekrar yapma, kaynakları okuma. Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kast, B.; Neuner, G. (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
 Vorderwülbecke, A.; Vorderwülbecke, K. (1995). Stufen International (1-2), Stuttgart: Ernst Klett Verlag.
 Vorderwülbecke, A.; Vorderwülbecke, K. (1997). Stufen International (3), Stuttgart: Ernst Klett Verlag.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 4
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 4
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 5
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 5
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 67
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.68
Dersin AKTS Kredisi: 3