Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Almanca Ders Kitabı İncelemesi I

Dersin Kodu : YDA313

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Almanca ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir.
Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının tanıtım ve eleştirisini yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında; ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi, öğret- ve yöntembilimsel öğeler, soru kataloglarının irdelenmesi, dört temel beceri, sözcük varlığı, dilbilgisi, telaffuz, görsel materyaller, Almanya görünümü, kullanılan metinler vs. konuları yer almaktadır.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi; öğret- ve yöntembilimsel öğeler. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-9. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
2 Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitapları değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 27-28. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
3 Stockholmer soru kataloğunun irdelenmesi; Herman Funk´un soru kataloğunun irdelenmesi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
4 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-46. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
5 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Konuşma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 46-50. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
6 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-53. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
7 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Yazma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 53-55. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Almanca ders kitaplarında "Sözcük varlığı". Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-66. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
10 Almanca ders kitaplarında "Dilbilgisi". Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 66-74. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
11 Almanca ders kitaplarında "Telaffuz". Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 74-84. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
12 Almanca ders kitaplarında "Görsel materyaller". Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 84-94. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
13 Almanca ders kitaplarında "Almanya görünümü". Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 31-42. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
14 Almanca ders kitaplarında kullanılan metinler (34 temel ilke). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
15 Almanca ders kitaplarında kullanılan metinler (34 temel ilke). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma,Ödev.
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kast, B.; Neuner, G. (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 4
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 4
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 5
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 5
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3