|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Etkili İletişim Becerileri |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletişimin tanımını ve farklı iletişim bağlamlarını öğrenir Farklı iletişim bağlamlarını sınıf içi ve günlük hayat bazında analiz eder letişimi etkileyen ya da engelleyen faktörleri öğrenir Aktif dinlemeyi öğrenir ve uygular Kendi ve diğerleri ile ilgili farkındalığı artar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin geleceğin bireyleri ve öğretmenleri olduklarını göz önünde bulundurarak daha iyi iletişim kurabilmeleri adına iletişimi etkileyen faktörler açısından farkındalık yaratmak, içsel ve gruplar arası düzeye kadar olan iletişim kavram ve özelliklerini sunmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İletişimin tanımı, çeşitleri bunların örneklendirilmesi farklı illetişim bağlamlarının açıklanması , iletişimi etkileyen faktörlerin incelenmesi, farklı iletişim bağlamlarının günlük hayat ve sınıf ortamı baz alınarak örneklendirilip tartışılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düşünceleri net ifade etmek, sözlü ifadeleri anlamak. |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
2 |
Bir röportaj yapmak. |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
3 |
Bir yorumda kendi görüşlerini ifade etme.
|
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
4 |
İyi yapılandırılmış metinleri yazmak |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
5 |
Günlük konuşma dilini ve deyimleri anlamak ve kullanmak
|
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
6 |
Sunumları ve tartışmaları anlamak, durumları ayrıntılı bir şekilde ifade etmek
|
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
7 |
Tartışmaları yönetmek, müzakerelere katılmak
|
Ön okuma, araştırma, ödev |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Deneyimleri ve duyguları ifade etmek |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
10 |
Kinayeli sözler kullanmak ve duygusal anlamda ayırt etmek
|
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
11 |
Tartışmak ve ifadelere cevap vermek
|
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
12 |
Öğretim alanında iletişim |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
13 |
Öğretim alanında iletişim |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
14 |
Turizm de iletişim |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
15 |
İş iletişimi |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Levy-Hillerich, D., 2005: Kommunikation im Tourismus. Cornelsen Verlag. Berlin
Buhlmann, R.; Fearns, A.; Leimbacher, E.: Wirtschaftsdeutsch von A-Z. Langenscheid Verlag. Berlin
Eismann, V. , 2006: Erfolgreich bei Praesentationen. Cornelsen Verlag. Berlin
Hering, A.; Matussek, M.,1996: Geschaeftakommunikation. Max Hueber Verlag. Ismaning
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
2 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
0 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|