Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Etkili İletişim Becerileri

Dersin Kodu : YDA309

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : İletişimin tanımını ve farklı iletişim bağlamlarını öğrenir
Farklı iletişim bağlamlarını sınıf içi ve günlük hayat bazında analiz eder
letişimi etkileyen ya da engelleyen faktörleri öğrenir
Aktif dinlemeyi öğrenir ve uygular
Kendi ve diğerleri ile ilgili farkındalığı artar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin geleceğin bireyleri ve öğretmenleri olduklarını göz önünde bulundurarak daha iyi iletişim kurabilmeleri adına iletişimi etkileyen faktörler açısından farkındalık yaratmak, içsel ve gruplar arası düzeye kadar olan iletişim kavram ve özelliklerini sunmak.

Dersin İçeriği : İletişimin tanımı, çeşitleri bunların örneklendirilmesi farklı illetişim bağlamlarının açıklanması , iletişimi etkileyen faktörlerin incelenmesi, farklı iletişim bağlamlarının günlük hayat ve sınıf ortamı baz alınarak örneklendirilip tartışılması.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Düşünceleri net ifade etmek, sözlü ifadeleri anlamak. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
2 Bir röportaj yapmak. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
3 Bir yorumda kendi görüşlerini ifade etme. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
4 İyi yapılandırılmış metinleri yazmak Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
5 Günlük konuşma dilini ve deyimleri anlamak ve kullanmak Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
6 Sunumları ve tartışmaları anlamak, durumları ayrıntılı bir şekilde ifade etmek Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
7 Tartışmaları yönetmek, müzakerelere katılmak Ön okuma, araştırma, ödev
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Deneyimleri ve duyguları ifade etmek Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
10 Kinayeli sözler kullanmak ve duygusal anlamda ayırt etmek Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
11 Tartışmak ve ifadelere cevap vermek Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
12 Öğretim alanında iletişim Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
13 Öğretim alanında iletişim Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
14 Turizm de iletişim Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
15 İş iletişimi Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama, ödev
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Levy-Hillerich, D., 2005: Kommunikation im Tourismus. Cornelsen Verlag. Berlin
 Buhlmann, R.; Fearns, A.; Leimbacher, E.: Wirtschaftsdeutsch von A-Z. Langenscheid Verlag. Berlin
 Eismann, V. , 2006: Erfolgreich bei Praesentationen. Cornelsen Verlag. Berlin
 Hering, A.; Matussek, M.,1996: Geschaeftakommunikation. Max Hueber Verlag. Ismaning
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 0
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 0
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 0
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 2
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 2
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 0
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 0
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 3
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 5
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 0
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 0
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4