Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : 2. Yabancı Dil Eğitimi

Dersin Kodu : YDA307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını kavrayabilme.
Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini kavrar .
Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini kavrayabilme.
İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt edip uygulayabilme.
İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını öngörebilme.
Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini kavrayabilme.
İkinciYabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirebilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.

Dersin İçeriği : Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca Serindağ, E.: S.7-27 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
2 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca Serindağ, E.: S.7-27 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
3 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Serindağ, E.: S.27-52 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
4 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Serindağ, E.: S.27-52 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
5 İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri Serindağ, E.: S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 147-185 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
6 İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri Serindağ, E.: S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 147-185 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
7 İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri Serindağ, E.: S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 147-185 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
8 Arasınav Yazılı sınav
9 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Serindağ, E.: S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 87-147 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
10 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Serindağ, E.: S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 87-147 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
11 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Serindağ, E.: S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 87-147 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
12 Uygulamalı ders işlenişi Serindağ, E.: S.129-155 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
13 Uygulamalı ders işlenişi Serindağ, E.: S.129-155 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
14 Uygulamalı ders işlenişi Serindağ, E.: S.129-155 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,
15 Özet Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Neuner, G./Hufeisen B. (2001): Mehrsprachigkeit und Tertiärsprachenlernen. Erprobungsfassung, Goethe Institut, München.
 Hufeisen, B./ Lindemann, B. (Ed.) (1998): Tertiärsprachen. Theorien, Modelle, Methoden, Staffenburg,Tübingen.
 Serindağ, E. (2003): Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili çeşitli makaleler ve internet kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 5
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 3
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 3
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3