Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dil Edinimi

Dersin Kodu : YDA301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Anadil ve yabancı dil edinimi kuramları ve bu kuramları eleştirel değerlendirme, dil gelişimi ve deinimi sürecinin aşamaları, yabancı dilöğretiminde dil edinimi ve öğreniminin nasıl gerçekleştiğini öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Anadil ve yabancı dil edinimi kuramları ve bu kuramları eleştirel değerlendirme, dil gelişimi ve deinimi sürecinin aşamaları, yabancı dilöğretiminde dil edinimi ve öğreniminin nasıl gerçekleştiğini öğretmek

Dersin İçeriği : Dil edinimindeki temel kavramların, dil öğrenme şekilleri ile stratejilerinin, dil edinimi sürecinin incelenmesi; ana dil ve yabancı dil ediniminin örneklendirilerek karşılaştırılması ve dil edinimi ile öğrenme süreçlerinin yabancı dil öğretimi açısından değerlendirilmesi.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Birinci dil edinimi, iki dillilik ve ilşkili kavramlar Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
2 İkinci ve yabancı dil edinimi; çok dillilik Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
3 Birinci dil edinimi koşul ve etmenleri Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
4 Birinci dil ediniminin bilişsel ve sosyal etmenleri Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
5 Birinci dil edinimi gelişim süreci özellikleri Süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
6 Anlamlı sözcük öğrenme süreci ve kuramları Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
7 Anlamlı sözcük öğrenme süreci ve kuramları Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Birinci dilin yabancı dil üzerindeki etkisi Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
10 Bilişsel etmenler ve dil öğrenme alışkanlıkları ve stratejileri Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
11 Sosyal-psikolojik etmenler Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
12 Dil öğrenim süreci,nde öğrencinin geliştirdiği dil ve konuyla ilgili kuramlar Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
13 Dilsel yapıların öğrenilme süreçleri ve ilgili kuramlar Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
14 Yabancı dil öğrenme kuramları Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
15 Kuramlardan ülkemiz için çıkarılacak sonuçlar Kavramlar ve süreçler hakkında araştırma, kaynakta belirtilen bölümleri okuma, değerlendirme Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ernst Apeltauer; Grundlagen des Erst-und Fremdsprachenerwerbs. Langenscheidt, Berlin.München.Wien.Zürich.New York 2006
 H.-W.Hunneke/ W. Steinig; Deutsch als Fremdsprache .Eine einführung. Erich Schmidt-VerlagNeuburg/Donau 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 4
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 4
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 4
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 4
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5