Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alman Düşünce Tarihi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDS410 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel Çerçevede Felsefenin Doğuşu Felsefenin Özellikleri Felsefe-Yazın Etkileşimi Alman Düşün Tarihini belirleyenleri tanıma Yorumbilimsel Döngü Çerçevesinde Alman Düşünürlerin bilgi, bilim ve Varolşuçuluk hakkında düşüncelerini irdeleme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alman Toplumunun tarih süreci içerisinde gösterdiği düşünsel gelişimi irdelemek. Bu bağlamda özellikle felsefe, sanat ve yazında, eleştirel katkıda bulunan ünlü Alman düşünürlerin eleştirel ve düşünsel katkıları ve savları irdelenecektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefenin ne olduğu, bilgi türleri, bilgi problemleri, varlık problemleri, sanat, ahlak ve siyaset problemlerinin felsefe açısından incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düşünmek ne anlama geliyor?
|
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
2 |
Düşünmek ne anlama geliyor?
|
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
3 |
Yorum bilimsel (hermenötik) daire |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
4 |
Eleştirel anlama |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
5 |
Anlamanın sınırları |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
6 |
Willhelms Dilthey´in alman felsefesindeki konumu |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
7 |
Dilthey´ in bir cümlesi hakkında |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Hebbel |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
10 |
Hegel´ in diyalektiği |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
11 |
Kant´ da ki transandantal diyalektik |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
12 |
Suggestopedia |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
13 |
Kritik rasyonalizmin diyalektiği |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
14 |
20. yüzyıldaki alman felsefesi hakkında
|
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
15 |
Zur deutschen Philosophie im 20.Jh. |
İlgili kaynakları okuma |
Beyin Fırtınası\Eleştirel Yorumlama\Tartışma\Soru-Cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
2 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
3 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
0 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|