Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alman Düşünce Tarihi I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDS409 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel çerçevede felsefenin doğuşu Felsefenin özellikleri Felesefe-Yazın etkileşimi Alman Düşüm Tarihini belirleyenleri tanıma ve eleştirel yaklaşımlarını irdeleme Yorumbilimsel Döngü çerçevesinde Alman düşünürlerin bilgi, bilim ve varoluşçuluk hakkındaki düşüncelerini irdeleme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alman toplumunun tarih sürecinde gösterdiği düşünsel gelişimi irdelemek. Bu bağlamda özellikle felsefe, sanat ve yazında eleştirel katkıda bulunan ünlü Alman düşünürlerin toplumun gelişimine ve ilerlemesine yönelik eleştirel ve düşünsel katkıları ele alınır ve irdelenilir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefe nedir insanların neden felsefeye gereksinim duyduğuna yönelik elşetirel bakış açıları sunulur
Evrensel düşünceye yön vermiş olan farklı düşünürler, yaşamları ve onları bu düşünceye iten sosyolojik olayları irdeleyebilme
Verilen bilgilere ve yapılan sunular doğrultusunda var olan bilgileri pekiştirme |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel felsefe nedir?
|
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
2 |
Sokrates\ Platon\ Aristo |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
3 |
Platonik söylem: Eğitim ve yaşam hedefi olarak Hitabet sanatının ve felsefenin rekabeti
|
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
4 |
Modern çağın felsefesi |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
5 |
Modern çağın felsefesi |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
6 |
Rotterdam Erasmus |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
7 |
Ulrich von Hutten |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Maddelerin topluluğu ve doğanın yeni sistemi-Gottfried Willhelm Leibniz |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
10 |
İnsan soyunun eğitimi-Gottfried Ephraim Lessing |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
11 |
İnsan soyunun eğitimi-Gottfried Ephraim Lessing |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
12 |
"Kritik der reinen Vernunft" adlı kitabın ikinci baskısının ön sözü ve İmmanuel Kant
|
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
13 |
"Kritik der reinen Vernunft" adlı kitabın ikinci baskısının ön sözü ve İmmanuel Kant
|
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
14 |
"Kritik der reinen Vernunft" adlı kitabın ikinci baskısının ön sözü ve İmmanuel Kant
|
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
15 |
Zusammenfassung |
Yok |
Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
2 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
3 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
0 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
0 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
5 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
4 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|