Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alman Düşünce Tarihi I

Dersin Kodu : YDS409

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel çerçevede felsefenin doğuşu
Felsefenin özellikleri
Felesefe-Yazın etkileşimi
Alman Düşüm Tarihini belirleyenleri tanıma ve eleştirel yaklaşımlarını irdeleme
Yorumbilimsel Döngü çerçevesinde Alman düşünürlerin bilgi, bilim ve varoluşçuluk hakkındaki düşüncelerini irdeleme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Alman toplumunun tarih sürecinde gösterdiği düşünsel gelişimi irdelemek. Bu bağlamda özellikle felsefe, sanat ve yazında eleştirel katkıda bulunan ünlü Alman düşünürlerin toplumun gelişimine ve ilerlemesine yönelik eleştirel ve düşünsel katkıları ele alınır ve irdelenilir

Dersin İçeriği : Felsefe nedir insanların neden felsefeye gereksinim duyduğuna yönelik elşetirel bakış açıları sunulur Evrensel düşünceye yön vermiş olan farklı düşünürler, yaşamları ve onları bu düşünceye iten sosyolojik olayları irdeleyebilme Verilen bilgilere ve yapılan sunular doğrultusunda var olan bilgileri pekiştirme

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel felsefe nedir? Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
2 Sokrates\ Platon\ Aristo Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
3 Platonik söylem: Eğitim ve yaşam hedefi olarak Hitabet sanatının ve felsefenin rekabeti Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
4 Modern çağın felsefesi Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
5 Modern çağın felsefesi Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
6 Rotterdam Erasmus Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
7 Ulrich von Hutten Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Maddelerin topluluğu ve doğanın yeni sistemi-Gottfried Willhelm Leibniz Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
10 İnsan soyunun eğitimi-Gottfried Ephraim Lessing Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
11 İnsan soyunun eğitimi-Gottfried Ephraim Lessing Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
12 "Kritik der reinen Vernunft" adlı kitabın ikinci baskısının ön sözü ve İmmanuel Kant Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
13 "Kritik der reinen Vernunft" adlı kitabın ikinci baskısının ön sözü ve İmmanuel Kant Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
14 "Kritik der reinen Vernunft" adlı kitabın ikinci baskısının ön sözü ve İmmanuel Kant Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
15 Zusammenfassung Yok Tartışma|Beyin Fırtınası\Yorumbilim
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gadamer- Hans-Georg (Hg.) 1989, Philosophisches Lesebuch Band 2, Fischer Taschenbuch Verlag GmbH, Frankfurt am Main
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 0
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 2
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 0
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 0
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 0
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 3
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 0
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 0
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 0
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 5
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 2
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 0
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3