|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
2 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
3 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar |
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
4 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar |
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
5 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar |
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
6 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
7 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar |
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
8 |
Arasınav |
tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar |
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
10 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar |
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
11 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
12 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
13 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
14 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
15 |
Öğrenciler nesir ve nazım metinlerini dramaya dönüştürür ve oynar
|
Metinler evde incelenir |
Açımlama, yorumlama |
|
16/17 |
Final sınavı |
tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
2 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
1 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
3 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
3 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
3 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
1 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
3 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
3 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
3 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
2 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
5 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
5 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|