Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Dersin Kodu : YDG202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel araştırma mantığını kavrar.
Bilimsel yöntemleri uygular.
Araştırmanın aşamaları arasında ilişkiler kurar.
Konu belirleme ve sınırlandırma; kaynak taraması; Veri toplama; verileri sınıflandırma ve değerlendirme bilgilerini kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gerek bilimsel bilgi üretimi ve gerekse de üretilen bilgilerden faydalanmayı kolaylaştırmak amacıyla öğrencilere bilimsel yöntem hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği : Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretimi ve örneklerle uygulanması, öğrencilere kendi alanlarında küçük çapta araştırmalar yaptırılması ve değerlendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bilim ve temel kavramlar İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bilimsel araştırmanın yapısı İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Araştırma Problemi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Araştırma modeli İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Araştırma modeli İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 ARASINAV Yazılı sınav
9 Örneklem alma yöntemleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Verilerin toplanması İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Veri toplama yöntemleri: Nicel veri toplama teknikleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Veri toplama yöntemleri: Nitel veri toplama teknikleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Verilerin kaydedilmesi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Verilerin yorumlanması ve raporlaştırılmas İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Verilerin yorumlanması ve raporlaştırılmas İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karasar,N. (1998) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
 Karasar,N (1995) Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
 ÇÜ Sosyalbilimler Enstitüsü (2010). Tez yazım kılavuzu
 Krämer, Walter (1999): Wie schreibe ich eine Seminar- oder Examensarbeit? Frankfurt/Main.
 American Psychological Association. (2001). Publication manual of the American Psychological Association (5th ed.). Washington, DC: Author.
 Eco, Umberto: Wie man eine wissenschaftliche Abschlußarbeit schreibt. Doktor­, Diplom­ und Magisterarbeit in den Geistes­und Sozialwissenschaften. Heidelberg: C.F. Müller 1988.
 Rückriem, Georg; Stary, Joachim; Franck, Norbert: Die Technik wissenschaftlichen Arbeitens. Eine praktische Anleitung. 10., überarb. Aufl. Paderborn u.a.: Schöningh 1997.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 1
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 1
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 1
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 1
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 1
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 1
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 2
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 2
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 2
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 2
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 1
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 1
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 2
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 3
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 1
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3