|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
YDG202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırma mantığını kavrar. Bilimsel yöntemleri uygular. Araştırmanın aşamaları arasında ilişkiler kurar. Konu belirleme ve sınırlandırma; kaynak taraması; Veri toplama; verileri sınıflandırma ve değerlendirme bilgilerini kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gerek bilimsel bilgi üretimi ve gerekse de üretilen bilgilerden faydalanmayı kolaylaştırmak amacıyla öğrencilere bilimsel yöntem hakkında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretimi ve örneklerle uygulanması, öğrencilere kendi alanlarında küçük çapta araştırmalar yaptırılması ve değerlendirilmesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
2 |
Bilim ve temel kavramlar |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
3 |
Bilimsel araştırmanın yapısı |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
4 |
Bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
5 |
Araştırma Problemi |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
6 |
Araştırma modeli |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
7 |
Araştırma modeli |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
8 |
ARASINAV |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Örneklem alma yöntemleri |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
10 |
Verilerin toplanması |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
11 |
Veri toplama yöntemleri: Nicel veri toplama teknikleri |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
12 |
Veri toplama yöntemleri: Nitel veri toplama teknikleri |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
13 |
Verilerin kaydedilmesi |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
14 |
Verilerin yorumlanması ve raporlaştırılmas |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
15 |
Verilerin yorumlanması ve raporlaştırılmas |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Karasar,N. (1998) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
Karasar,N (1995) Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
ÇÜ Sosyalbilimler Enstitüsü (2010). Tez yazım kılavuzu
Krämer, Walter (1999): Wie schreibe ich eine Seminar- oder Examensarbeit? Frankfurt/Main.
American Psychological Association. (2001). Publication manual of the American Psychological Association (5th ed.). Washington, DC: Author.
Eco, Umberto: Wie man eine wissenschaftliche Abschlußarbeit schreibt. Doktor, Diplom und Magisterarbeit in den Geistesund Sozialwissenschaften. Heidelberg: C.F. Müller 1988.
Rückriem, Georg; Stary, Joachim; Franck, Norbert: Die Technik wissenschaftlichen Arbeitens. Eine praktische Anleitung. 10., überarb. Aufl. Paderborn u.a.: Schöningh 1997.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
1 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
1 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
1 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
2 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
1 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
1 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
1 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
2 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
2 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
2 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
1 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
1 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
1 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
3 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
1 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 65 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|