Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri II

Dersin Kodu : YDA220

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kuramsal ve uygulamalı olarak Almanca ders planlar.
Panlarda yer alan her aşamanın hedef ve amaçlarla ilişkilendirilerek inceler.
Farklı seviyeler ve farklı konulara göre Almanca ders planları geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uygulanmakta olan Yabancı dil olarak Almanca mevcut programlarını tanıtmak, bu konuya ilişkin Almancadaki dört öğrenme becerisine uygun olarak ders konusuna yönelik alıştırmalar hazırlamak. Bu bağlamda öğrencilere ders hazırlama tekniklerini tanıtmak ve bu konuda çalışmalar yaptırmak. Öğretmen adaylarının öğretme tekniklerini ve öğretmen olma vasıflarını geliştirmek. Metotları tekrar hatırlayarak ders kitaplarının incelenmesi ve bu konulara uygun ders planlarını hazırlaya bilinmesi. Derste kullanılan yöntem ve teknikleri ile ders materyallerini birleştirerek öğrencilere farklı seviyelere uygun ders hazırlama yollarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Kuramsal ve uygulamalı olarak Almanca ders planlarının; planlarda yer alan her aşamanın hedef ve amaçlarla ilişkilendirilerek incelenmesi; farklı seviyeler ve farklı konulara göre Almanca ders planları geliştirilmesi

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı dil dersinde alternatif yöntemler Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
2 Telkin Yöntemin özellikleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
3 Telkin yöntemin sınıf içerisinde öğrenciler tarafından uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
4 Sessizlik yöntemin özellikleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
5 Sessizlik yöntemin sınıf içerisinde öğrenciler tarafından uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
6 Toplam Fiziksel Tepki Yöntemin özellikleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
7 Toplam Fiziksel Tepki yöntemin sınıf içerisinde öğrenciler tarafından uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
8 ara sınav Yazılı sınav
9 Yabancı dili geliştirme yöntemin özellikleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
10 Yabancı dili geliştirme yöntemin sınıf içerisinde öğrenciler tarafından uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
11 Topluluk odaklı dil öğrenim yöntemin özellikleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
12 Topluluk odaklı dil öğrenim yöntemin sınıf içerisinde öğrenciler tarafından uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
13 Öğreterek öğrenme yöntemin özellikleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
14 Öğreterek öğrenme yöntemin sınıf içerisinde öğrenciler tarafından uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
15 Eylemsel ve üretimsel odaklı öğrenme Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, Gerhard Neuner und Hans Hunfeld, Langenscheidt verlag
 Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht, brigitte Ortner, hueber Verlag
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 5
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 4
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 5
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 5
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4