Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Yazma Becerileri I

Dersin Kodu : YDA215

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yazma becerilerini geliştirir ve almanca dilbilgisi ve yazım kurallarını pekiştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İleri düzeyde yazma becerilerini geliştirmek ve bunun yanı sıra almanca dilbilgisi ve yazım kurallarını pekiştirmek.

Dersin İçeriği : Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak yazma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde yazma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yazma Becerisinin dil öğretimindeki yeri ve önemi İlgili kaynakların ön araştırması sunum
2 Anlatım tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Anlatım tekniğine yönelik ödev İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
3 Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
4 Özet tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Özet tekniğine yönelik ödev İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
5 Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
6 Yazım yanlışlarını algılama ve grup çalışması içerisinde karşılıklı münazara İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
7 Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Münazara tekniğini bir metinden yola çıkılarak ortaya konması ve sözkonusu konuyla ilgili bir münazara metni hazırlama İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
10 Genel tasvir tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Tasvir tekniğine yönelik ödev İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
11 Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
12 Resim tasvir tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Resim tasvir tekniğine yönelik ödev İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
13 Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
14 Yapılan yazma tekniklerini ayrınıtılı konuşma, tartışma ve özetleme İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
15 Konuların tekrar bütüncül irdelenimi İlgili kaynakların ön araştırması düz anlatım,soru-cevap karşılaştırma
16/17 Final Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Schmidt, Richard (1997): Weg mit den Fehlern, Schoder München
 Kast ,Bernd (2003): Fertigkeit Schreiben, Druckhaus Langenscheidt, Berlin
 Dr. Ayten Genç, Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri, Ankara, Hacettepe-Taş, 1997
 Sandra Hohmann, Einfach schreiben,Klett Verlag, stuttgart, 2010
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 4
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 3
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 5
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 4
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 5
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 5
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 5
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3