Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alman Edebiyatı II

Dersin Kodu : YDA208

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alman edebiyetının tüm gelişimine hakim olma
edebiyat dönemlerinin önemli Yazarlarını ve eserlerini tanıma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Alman edebiyatının başlangıcından günümüze dek geçirdiği evreleri dil, sanatsal akım, siyasi gelişmeler, yazarlar ve eserler bağlamında irdelemek.

Dersin İçeriği : 19. yüzyıldan günümüze kadar Alman Edebiyatında önemli edebi akımların incelenmesi, bu akımları temsil eden önemli eserlerin okutulması ve eserlerin ait oldukları dönem özelliklerine bağlı olarak incelenmesi

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Naturalizim. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
2 Impressionismus. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
3 Expressionismus. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
4 Weimar Edebiyatı . Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
5 Nasiyonal Sosyalizim. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
6 Sürgün Alman Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
7 1945 sonrası Alman Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
8 Ara Sınav
9 Doğu Alman Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
10 Federal Almanya Cumhuriyeti edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
11 İsviçre Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
12 Avusturya Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
13 Günümüz Alman Edebiyatı. güncel yazarlar ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
14 Kadın Edebiyatı. Önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
15 Gençlik ve Çocuk Edebiyatı. Önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
16/17 final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Baumann,B.,Oberle, B.1996, Deutsche Literatur in Epochen, Max Hueber Verlag, Ismaning
 Beutin, Ehlert, Emmerich, Hoffacker, Lutz, Meid, Schnell, Stein, Stephan 1994; Deutsche Literaturgeschichte von den Anfaengen bis zur Gegenwart, Metzler Verlag, Stuttgart
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 3
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 0
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 3
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 3
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 1
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 3
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 1
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 3
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 0
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 3
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 1
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 0
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 0
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3