|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alman Edebiyatı I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alman edebiyatının gelişim
aşamalarına hakim olma Edebiyat dönemlerinin önemli yazarlarını ve eserlerini tanıma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alman edebiyatının başlangıcından günümüze dek geçirdiği evreleri dil, sanatsal akım, siyasi gelişmeler, yazarlar ve eserler bağlamında irdelemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alman Edebiyatında 19. yüzyıla kadar edebi akımların incelenmesi ve bunları temsil eden önemli eserler okutularak eserlerin ait oldukları dönemin özelliklerine bağlı incelenerek değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Başlangıçından Ortaçağ kadar Alman Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev. |
|
2 |
Yüksek Ortaçağ.Dönemin önemli yazarları ve eserleri. |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
3 |
Geç Ortaçağ..Dönemin önemli yazarları ve eserleri. |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
4 |
Humanizim ve Reformasiyon...Dönemin önemli yazarları ve eserleri. |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
5 |
Barock. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
6 |
Pietizim ve duygusalcılık. Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
7 |
Rokoko.Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Aufklaerung (Aydınlanma).Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
10 |
Klassik. Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
11 |
Klassik ve Romantik arası. Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
12 |
Romantik.Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
13 |
Biedermeier. .Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
14 |
Genç Almanya. Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
15 |
Poetischer Realismus. Dönemin önemli yazarları ve eserleri |
Ön okuma, araştırma, ödev |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Baumann B.,Oberle B. 1996, Deutsche Literatur in Epochen. Max Hueber Verlag, Ismaning
Beutin, W., Ehlert, K. (1994), Deutsche Literaturgeschichte, Stuttgart: J.B. Metzler Verlag
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
3 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
2 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
3 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
1 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
1 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
3 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
3 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
0 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
2 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|