|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dilbilim II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Anlambilim çalışma alanını, temel sayıltı ve sorularını tanımlar ve açıklar. Edimdilbilim çalışma alanını, temel sayıltı ve sorularını tanımlar ve açıklar. Toplumdilbilim çalışma alanını, temel sayıtlıları ve sorularını açıklar. Ruhdilbilim çalışma alanını, temel sayıltı ve sorularını tanımlar ve açıklar. Araştırmayı sunmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dilbilim ve diğer sosyal bilimlerin kesişme alanlarını (edim bilim, söylem çözümlemesi, toplum dilbilim, ruh dilbilim) açıklamak, insan beyninin çalışma prensiplerini, dili işleme ve üretme süreçlerini betimlemek ve açıklamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Edimbilim, metin çözümleme, toplum dilbilim, ruh dilbilim, insan dili algılama ve işleme süreçleri, dil ve bilişsel gelişim. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anlambilim |
Gros, H. : S. 97-116; Toklu, O. S. 88-114 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
2 |
Anlambilim |
Gros, H. : S. 97-116; Toklu, O. S. 88-114 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
3 |
Edimbilimsel dilbilm |
Gros, H. : S. 144-156; Toklu, O. S. 114-122 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
4 |
Edimbilimsel dilbilim |
Gros, H. : S. 144-156; Toklu, O. S. 114-122 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
5 |
Toplumdilbilim |
Gros, H. : S. 156-177; Toklu, O. S. 137-150 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
6 |
Toplumdilbilim |
Gros, H. : S. 156-177; Toklu, O. S. 137-150 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
7 |
Toplumdilbilim |
Gros, H. : S. 156-177; Toklu, O. S. 137-150 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
8 |
ARASINAV |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Metindilbilim |
Gros, H. : S. 116-144; Toklu, O. S. 122-137 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
10 |
Metindilbilim |
Gros, H. : S. 116-144; Toklu, O. S. 122-137 |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
11 |
Ruhdilbilim |
Kıran, Z. : S. 270-276; |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
12 |
Ruhdilbilim |
Kıran, Z. : S. 270-276; |
Slayt Sunusu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
13 |
Yabancı dil Almanca için eğitbilimsel ipuçları ve öneriler |
Okuma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
14 |
Özet |
Okuma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin, Fırtınası |
|
15 |
Özet |
Okuma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin, Fırtınası |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gross, H. (1990): Einführung in die Germanistische Linguistik, iudicium Verlag, München.
Fischer, H. D. (1987): Einführung in die deutsche Sprachwissenschaft, Ehrenwirth Verlag, München
Spillmann, H.O. (2004): Einführung in die Germanistische Linguistik, Langenscheidt, München.
Toklu, O. (2003): Dilbilime Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara.
Kıran, Z. (2002): Dilbilime Giriş, Seçkin Yayınları, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Alan ile ilgili çeitli makaleler ve internet kaynakları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
2 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
2 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
5 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
3 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
0 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
4 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
2 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
4 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
2 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
3 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
3 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 99 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|