|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sözlü İletişim Becerileri II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, Almanca sözlü ifade yetisi kazanır. Almanca günlük konuşma dilinde kendisini ifade eder. Çeşitli konuları Almanca aktarır ve ve görüş belirtir. Farklı konuları Almanca yaratıcı biçimde tartışabilir. Güncel konular hakkında farkındalık kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere Almanca Diline yönelik sözlü iletişim becerilerini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli etkinliklerle öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme, özgün okuma, konuşma, şiir dinleme, bunlara ilişkin öğrencilerin etkin katılımlarıyla etkileşime dayalı konuşma etkinlikleri yapma.
|
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Günlük olaylar anlatmak (Kafiyeler ve tekerlemeler). (Konuşmak)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 92-93). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
2 |
Günlük olaylar anlatmak (Kafiyeler ve tekerlemeler). (Konuşmak) |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 94-95). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
3 |
Amaçları ifade etmek, siyasi konular hakkında fikir beyan etmek. (Dinlemek)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 112-113). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
4 |
Amaçları ifade etmek, siyasi konular hakkında fikir beyan etmek. (Dinlemek)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 114-115). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
5 |
Tahminler yürütmek, telefonla bir görüşme kararlaştırmak. (Konuşmak)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 116-117). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
6 |
Tahminler yürütmek, telefonla bir görüşme kararlaştırmak. (Konuşmak)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 118-119). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
7 |
Kültürel alışkanlıkları tarif etmek, çağdaş sanatı yorumlamak, yaratıcı fikirler ifade etmek. (Dinlemek)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 136-137). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kültürel alışkanlıkları tarif etmek, çağdaş sanatı yorumlamak, yaratıcı fikirler ifade etmek. (Dinlemek |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 138-139). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
10 |
Sanatsal başarıları değerlendirmek. (Konuşmak)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 140-141). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
11 |
Sanatsal başarıları değerlendirmek. (Konuşmak) |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 142-143). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
12 |
Yanlış anlaşılmalar hakkında konuşmak, dil öğrenimi hakkında ipuçları ifade etmek. (Dinlemek)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 160-161). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
13 |
Yanlış anlaşılmalar hakkında konuşmak, dil öğrenimi hakkında ipuçları ifade etmek. (Dinlemek) |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 162-163). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
14 |
Kendi dil bilgisinin gelişimi hakkında bilgi vermek. (Konuşmak)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 164-165). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
15 |
Kendi dil bilgisinin gelişimi hakkında bilgi vermek. (Konuşmak)
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 166-167). |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aufderstrasse, H.; Müller, J.; Storz, T. (2008). Lagune (3), Ismaning: Hueber Verlag.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
3 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
4 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
4 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
4 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
2 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
1 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
4 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
4 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
4 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|