Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sözlü İletişim Becerileri I

Dersin Kodu : YDA103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Almanca sözlü ifade yetisi kazanır.
Çeşitli konuları Almanca aktarır ve görüş belirtir.
Farklı konuları Almanca yaratıcı olarak tartışır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere Almanca Diline yönelik Sözlü İletişim Becerileri kazandırma.

Dersin İçeriği : Çeşitli etkinliklerle öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme, özgün okuma, konuşma, şiir dinleme, bunlara ilişkin öğrencilerin etkin katılımlarıyla etkileşime dayalı konuşma etkinlikleri yapma.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nezaketle istekler, arzular ve tavsiyeler ifade etmek. ( Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 16-17.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
2 Nezaketle istekler, arzular ve tavsiyeler ifade etmek. ( Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 18-19.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
3 İmkanlar hakkında konuşmalar. (Konuşmak) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 20-21.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
4 İmkanlar hakkında konuşmalar. (Konuşmak) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 22-23.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
5 Sağlıklı ve sağlıksız organizmalar hakkında konuşmak, sağlıkla ilgili sorunları tarif etmek. (Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 40-41.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
6 Sağlıklı ve sağlıksız organizmalar hakkında konuşmak, sağlıkla ilgili sorunları tarif etmek. (Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 42-43.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
7 Birisini sormak, bir gezi hakkındaki ayrıntıları öğrenmek. (Konuşmak) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 44-45.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
8 Ara Sınav Yazılı Sınav
9 Birisini sormak, bir gezi hakkındaki ayrıntıları öğrenmek. (Konuşmak) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 46-47.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
10 Haberleri anlamak ve özetlemek, para harcamaları hakkında bilgi vermek ve tartışmak, araba istatistiği hakkında konuşmak, manşet bulmak. (Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 64-65.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
11 Haberleri anlamak ve özetlemek, para harcamaları hakkında bilgi vermek ve tartışmak, araba istatistiği hakkında konuşmak, manşet bulmak. (Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 66-67.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
12 Bir şeyin henüz yapılıp yapılmamış olduğunu kontrol etmek. (Konuşmak) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 68-69.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
13 Bir şeyin henüz yapılıp yapılmamış olduğunu kontrol etmek. (Konuşmak) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 70-71.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
14 Anlatılmış olan fıkraları anlamak ve tekrar anlatmak, fıkralarda durumsal bağlam, medyadaki komediler. (Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 88-89.) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
15 Anlatılmış olan fıkraları anlama ve tekrar anlatma, fıkralarda durumsal bağlam, medyadaki komediler. (Dinlemek) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma. (Lagune 3, S. 90-91) Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aufderstrasse, H.; Müller, J.; Storz, T. (2008). Lagune (3), Ismaning: Hueber Verlag.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 3
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 4
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 4
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 4
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 4
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 2
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 1
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 2
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 1
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 5
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 4
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4