|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarının edinilmesi Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlara tanışıklık İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme Teknoloji kullanarak Almanca derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme Öğretim Araç ve Gereçleri hakkında genel bilgi sahibi olma Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramların, çesitli öğretim teknolojilerinin özelliklerinin, öğretim teknolojilerinin Alman Dili Eğitimi sürecindeki yeri ve kullanımının, İkinci nesil internet araçlarının kullanımı ve materyalinin hazırlanması ilgili bilgilerin verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders içerisinde yer alan modüller ve konuları: Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları. Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlar. İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Alman Dili Eğitimi materyalleri hazırlama İlkeleri. Teknoloji kullanarak Alman Dili Eğitimi derslerinin planlaması. Öğretim Araç ve Gereçleri.Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme.Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi.Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarına giriş |
Yok |
Ders anlatımi |
|
2 |
Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlara tanışıklık |
Yok |
Ders anlatımi |
|
3 |
kinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
4 |
İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
5 |
İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
6 |
Teknoloji kullanarak Almanca derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
7 |
Teknoloji kullanarak Almanca derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
8 |
Ara Sınav |
Yok |
Uygulamalı / klasik |
|
9 |
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
10 |
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
11 |
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
12 |
Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
13 |
Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
14 |
Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
15 |
Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yok |
Uygulamalı / klasik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları ve ikinci nesil internet araçları üzerine kılavuz materyaller
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
4 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
3 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
4 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|