Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı

Dersin Kodu : MB 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarının edinilmesi
Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlara tanışıklık
İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme
Teknoloji kullanarak Almanca derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme
Öğretim Araç ve Gereçleri hakkında genel bilgi sahibi olma
Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma
Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma
Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramların, çesitli öğretim teknolojilerinin özelliklerinin, öğretim teknolojilerinin Alman Dili Eğitimi sürecindeki yeri ve kullanımının, İkinci nesil internet araçlarının kullanımı ve materyalinin hazırlanması ilgili bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği : Bu ders içerisinde yer alan modüller ve konuları: Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları. Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlar. İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Alman Dili Eğitimi materyalleri hazırlama İlkeleri. Teknoloji kullanarak Alman Dili Eğitimi derslerinin planlaması. Öğretim Araç ve Gereçleri.Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme.Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi.Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramlarına giriş Yok Ders anlatımi
2 Öğretim Teknolojileri, İletisim ve mesajlarına yönelik kavramlara tanışıklık Yok Ders anlatımi
3 kinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
4 İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
5 İkinci nesil eğitim öğretim araç-gereçlerin önemi, seçimi ve bunları kullanarak Almanca materyalleri hazırlama ilkeleri hakkında bilgi edinme Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
6 Teknoloji kullanarak Almanca derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
7 Teknoloji kullanarak Almanca derslerinin planlaması bilgisi ve becerisini edinme Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
8 Ara Sınav Yok Uygulamalı / klasik
9 Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
10 Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
11 Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme konusunda bilgi sahibi olma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
12 Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
13 Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
14 Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
15 Türkiye´de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu hakkında bilgi sahibi olma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
16/17 Final Sınavı Yok Uygulamalı / klasik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları ve ikinci nesil internet araçları üzerine kılavuz materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 0
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 4
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 0
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 0
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 4
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 3
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 4
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 0
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 3
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 3
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 0
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 0
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4