Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim İlke Ve Yöntemleri

Dersin Kodu : MB 201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEDİHA SARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar
Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları tartışır.
Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur.
İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini açıklar.
Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri sıralar.
Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklar
Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklar
Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri listeler
Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak bir ders planlar ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun eğitim durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar (Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme,….) Okuma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma
2 Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi Okuma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
3 Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi Konuyla ilgili okuma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
4 Öğretim Amaçlarına Uygun Olarak İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi Konuyla ilgili okuma Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması
5 Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. Düz anlatım/Küçük grup çalıması/Tartışma
6 Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. Düz anlatım/Küçük grup çalıması/Tartışma
7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yöntem seçimini etkileyen faktörlerin tartışılması ve belirlenen öğretim yöntemlerinin öğrencilere proje ödevi olarak dağıtılması Düz anlatım/Tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje ödevlerinin sunumu Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje ödevlerinin sunumu Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Proje ödevlerinin sunumu Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması
12 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Bireysel olarak ders planı hazırlama Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması
13 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Hazırlanan ders planılarının eleştirel bir gözle incelenmesi Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması
14 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Hazırlanan ders planılarının eleştirel bir gözle incelenmesi Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması
15 Öğretimin Planlanması ve Uygulanması Uygulamanın olumlu ve olumsuz yanlarının yazılması Grup çalışması, tartışma
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
 Sönmez, Veysel (2003). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar  Yılmaz, Hasan ve Sünbül, Ali Murat (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Konya: Çizgi Kitabevi
 Demirel, Özcan (2003). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
 Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
 Küçükahmet, Leyla (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
 Sönmez, Veysel (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
 Arslan, Mehmet (Editör) (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
 Tan, Şeref (2006). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  Varış, Fatma (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 0
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 0
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 0
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 0
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 0
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 4
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 3
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 0
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 0
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3