|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim İlke Ve Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEDİHA SARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları tartışır. Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur. İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini açıklar. Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri sıralar. Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklar Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar. Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklar Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri listeler Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak bir ders planlar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun eğitim durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme,….) |
Okuma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
2 |
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi |
Okuma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
3 |
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi |
Konuyla ilgili okuma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
4 |
Öğretim Amaçlarına Uygun Olarak İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi |
Konuyla ilgili okuma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
5 |
Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. |
Düz anlatım/Küçük grup çalıması/Tartışma |
|
6 |
Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları |
Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması. |
Düz anlatım/Küçük grup çalıması/Tartışma |
|
7 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Yöntem seçimini etkileyen faktörlerin tartışılması ve belirlenen öğretim yöntemlerinin öğrencilere proje ödevi olarak dağıtılması |
Düz anlatım/Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Proje ödevlerinin sunumu |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
10 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Proje ödevlerinin sunumu |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
11 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Proje ödevlerinin sunumu |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
12 |
Öğretimin Planlanması ve Uygulanması |
Bireysel olarak ders planı hazırlama |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
13 |
Öğretimin Planlanması ve Uygulanması |
Hazırlanan ders planılarının eleştirel bir gözle incelenmesi |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
14 |
Öğretimin Planlanması ve Uygulanması |
Hazırlanan ders planılarının eleştirel bir gözle incelenmesi |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
15 |
Öğretimin Planlanması ve Uygulanması |
Uygulamanın olumlu ve olumsuz yanlarının yazılması |
Grup çalışması, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Sönmez, Veysel (2003). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yılmaz, Hasan ve Sünbül, Ali Murat (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Konya: Çizgi Kitabevi
Demirel, Özcan (2003). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Küçükahmet, Leyla (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Arslan, Mehmet (Editör) (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Tan, Şeref (2006). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Varış, Fatma (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
0 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
4 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|