|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
4 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
5 |
Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
6 |
Okul ve sınıf ortamı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
7 |
ARA SINAV |
|
|
|
8 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
9 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
10 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
11 |
Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
12 |
Kitle iletişim araçları ve eğitim |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
13 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
14 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
15 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erden,M.(2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi
Saylan,N.(2008). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara:Anı Yayıncılık
Tanrıöğen,A.;Sarpkaya,R.(2009).Eğitim Bilimine Giriş, Ankara:Anı Yayıncılık
Sönmez,V.(2009). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
1 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
2 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
1 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
2 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
1 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
0 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
5 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|