|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Makro İktisat II |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. M.FATİH CİN Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Enflasyonist açık, deflasyonist açık,Genel fiyat düzeyi uyarlaması ve uzun dönem denge, 2. Keynesyen,paracı,yeni klasik ve yeni keynesyen makro teorileri arasındaki temel farklar 3. Toplam talep-toplam arz çerçevesi 4. Ekonomi politikalarının farklı teorilere uygunluğu 5. İşgücü piyasasının yapısı 6. İşsizlik ve enflasyonun belirleyicileri,çeşitleri ve sonuçları 7. Kısa ve uzun dönemde işsizlik ve enflasyon oranları arasındaki ilişki: Phillips eğrisi 8.Cari Milli Gelir ve enflasyon arasındaki ilişki:Dinamik toplam talep ve dinamik toplam arz 9. Politik iş çevrimleri modeli:Politik karaların iş çevrimlerine etkisi 10. Açık ekonomide makro iktisat:Ödemeler dengesi,Cari işlemler ve sermaye hesabı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders iki dönemlik bir derstir ve bu dersin amacı; ekonominin yapısını toplam değişkenler cinsinden ele almaktır. Keynesyen toplam talep, genel fiyat seviyesi uyarlaması ve uzun dönem dengesi ile derse başlanacaktır. Bahar döneminde Keynesyen,Paracı,YeniKlasik ve Yeni Klasik ve Yeni Keynesyen Makro iktisat teorileri çalışılacaktır. Ayrıca iktisat politikaları analiz edilecektir, özellikle de para politikasının işsizlik ve cari milli gelir düzeyi gibi değişkenler üzerine etkileri makro ekonomi teorileri çerçevesinde açıklanacaktır. İşsizlik ve enflasyon oranları arasındaki ilişki Phillips Eğrisi çerçevesinde ele alınacaktır. Sonrasında enflasyon oranı ve cari milli gelir düzeyi arasındaki ilişki Dinamik Toplam Talep ve dinamik toplam arz çerçevesinde açıklanacaktır.Politik tercihlerin ekonomi politikaları ve çıktılar üzerindeki etkileri belirtilecektir.Son olarak açık ekonomilerde makro iktisat kavramı ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enflasyonist açık, deflasyonist açık,Genel fiyat düzeyi uyarlaması ve uzun döenm denge, Keynesyen,paracı,yeni klasik ve yeni keynesyen makro teorileri arasındaki temel farklar, Toplam talep-toplam arz çerçevesi, Ekonomi politikalarının farklı teorilere uygunluğu, İşgücü piyasasının yapısı,
İşsizlik ve enflasyonun belirleyicileri,çeşitleri ve sonuçları, Kısa ve uzun dönemde işsizlik ve enflasyon oranları arasındaki ilişki: Phillips eğrisi, Cari Milli Gelir ve enflasyon arasındaki ilişki:Dinamik toplam talep ve dinamik toplam arz, Politik iş çevrimleri modeli:Politik karaların iş çevrimlerine etkisi, Açık ekonomide makro iktisat:Ödemeler dengesi,Cari işlemler ve sermaye hesabı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE UZUN DÖNEM DENGESİ |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım |
|
2 |
PARACI MAKROİKTİSAT VE TOPLAM ARZ EĞRİS |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım |
|
3 |
PARACI MAKROİKTİSAT VE İKTİSAT POLİTİKALARI |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
4 |
YENİ KLASİK MAKROİKTİSAT VE TOPLAM ARZ EĞRİSİ |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
5 |
YENİ KLASİK MAKROİKTİSAT VE İKTİSAT POLİTİKALARININ İLİNTİSİZLİĞİ |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
6 |
YENİ KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE TOPLAM ARZ EĞRİSİ |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
7 |
YENİ KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE İKTİSAT POLİTİKALARI |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
8 |
ARASINAV |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
İŞSİZLİK VE ENFLASYON: PHILLIPS EĞRİSİ |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
10 |
KEYNESYEN MAKROİKTİSAT, PARACI İKTİSAT, PHILLIPS EĞRİSİ VE İKTİSAT POLİTİKALARI |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
11 |
YENİ KLASİK MAKROİKTİSAT, YENİ KEYNESYEN MAKROİKTİSAT, PHILLIPS EĞRİSİ VE İKTİSAT POLİTİKALARI |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
12 |
DİNAMİK TOPLAM ARZ-DİNAMİK TOPLAM TALEP ANALİZ ÇERÇEVESİ - I |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
13 |
DİNAMİK TOPLAM ARZ-DİNAMİK TOPLAM TALEP ANALİZ ÇERÇEVESİ - II |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
14 |
DEMOKRASİ VE EKONOMİ: POLİTİK İŞ ÇEVRİMLERİ |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme
|
|
15 |
AÇIK EKONOMİ MAKROİKTİSADI |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
16/17 |
YARIYILSONU SINAVI |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
G. MANKIW. Macro Ekonomi
DORNBUSH-FISCHER
Prof.Dr.E.Alper Güvel, Makro Ekonomi-II,2011,Karahan Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
5 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
4 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
4 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
1 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
2 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|