|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
İKTS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 1 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN Doç.Dr. M.FATİH CİN Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatürü tarar
Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder ve yorumlar ve rapor haline getirir
Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar
Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
Bir problemi Ekonometrik olarak analiz eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonometri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama, yayınlamayı öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim Üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, bilimsel etik |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
2 |
Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
3 |
Konu araştırılması, sunum teknikleri hakkında bilgi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
4 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
5 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
6 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
7 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
8 |
Ara rapor sunma (Ara Sınav) |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
9 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
10 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
13 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
14 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
15 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
Sunum ve tartışma (Final Sınavı) |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
5 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
3 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
3 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
4 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
5 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
5 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|