Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : İKTS 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 1 Yıl

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN
Doç.Dr. M.FATİH CİN
Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatürü tarar Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder ve yorumlar ve rapor haline getirir Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır Bir problemi Ekonometrik olarak analiz eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekonometri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama, yayınlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği : Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim Üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, bilimsel etik Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
2 Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
3 Konu araştırılması, sunum teknikleri hakkında bilgi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
4 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
5 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
6 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
7 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
8 Ara rapor sunma (Ara Sınav) Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
9 Sonuçların değerlendirilmesi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
10 Sonuçların değerlendirilmesi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
11 Sonuçların değerlendirilmesi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
12 Sonuçların değerlendirilmesi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
13 Sonuçların değerlendirilmesi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
14 Sonuçların değerlendirilmesi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
15 Sonuçların değerlendirilmesi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders
16/17 Sunum ve tartışma (Final Sınavı) Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Beyin fırtınası,Tartışmalı Ders


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 14 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 5
3 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 3
4 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 3
5 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 4
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 5
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 5
8 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 4
9 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 1
10 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 1
11 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 1
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6