Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : İKT 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusuyla ilgili ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım alır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte Deslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
3 İktisat alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
4 İktisat alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
5 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
6 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
7 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
8 Ara rapor (Ara sınav) Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
9 Araştırma probleminin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
11 Örneklemin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
14 Ön çalışmanın değerlendirilmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
15 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma
16/17 Sonuç raporu (Final Sınavı) Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Düz anlatım, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 16 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
3 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 5
4 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 4
5 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 4
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 1
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 4
8 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 2
9 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 1
10 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 3
11 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 2
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 16 2 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6