|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikro İktisat |
|
Dersin Kodu |
: |
İKT 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Piyasa fiyatları, esnekleikler ve fayda maksimizasyonunun anlaşılması Tam ve eksik rekabet piyasalarının anlaşılması Faktör piyasalarının işleyişinin kavranması Bir ekonomideki gelir farklılıklarının nedenlerinin anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonomiyi mikro düzeyde ele alarak mikro kavramları açıklamak, üretici ve tüketici davranışlarının analizini, piyasa yapılarını, firma dengesi koşulunu ve faktör piyasalarının yapılarını ve bu kapsamda genel denge analizini sunmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste iktisadi sistem sorunu, iktisadi olay, iktisadi olayın tarafları, bunların davranış tarzları, tüketici teorisi ve fayda maksimizasyonu, firma teorisi ve kar maksimizasyonu, firmaların farklı piyasalardaki karar alma süreçleri ile faktör piyasası analiz edilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arz , Talep ve Piyasa Dengsei |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Tüketici Davranışları ve Tüketici Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Üretim Teknolojisi ve Üretici Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Kısa ve Uzun Dönem Analizi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Eşürün ve Eşmaliyet Eğrileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Maliyet minimizasyonu ve üretim maksimizasyonu |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Maliyet Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Tam Rekabet Piyasası Analizi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Etkinlik ve Müdahaleler |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Monopol Piyasaları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Müdahaleler ve Monopolün Düzenlenmesi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Oligopol Piyasaları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Analtım |
|
14 |
Faktör Piyasalrı |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Analtım |
|
15 |
Genel Denge Analizi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Roger LeRoy Miller; Roger E. Meiners, Intermediate :Microeconomics, any late edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
4 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
3 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
4 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
2 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
5 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
5 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
4 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
2 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|