|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Para Teorisi |
|
Dersin Kodu |
: |
İKT 709 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Makroekonominin parasal çerçevesinin anlaşılması Parasal çerçevenin makro istikrar açısından öneminin kavratılması Krizlerin parasal nedenleri ve para politiklarının işe yararlılığı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Para ekonomisi yirminci yüzyılda önem kazanmış bir bilim alanıdır ve Makro Teorinin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Ayrıca, Makroekonomik Teorinin en karmaşık kısmını oluşturmaktadır. Bu bilim alanı Keynesçi ve Monetarist yaklaşımların şekillendirdiği bir alandır ve henüz tam olgunluğa eriştirilememiştir. Dersin içeriği de bu yöndeki tartışmaları ve analizleri kapsamaktadır. Para alanında kendini yetiştirecek öğrencinin bu dersin dışında finans ve bankacılık konularında da çalışması gerekmektedir. Ders, reel ekonomi parasal ekonomi ilişkilerinin temel bağlantılarını göstermeye çalışan bir nitelikte verilecektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Para teorisi, para miktarı tanımları, para talebi, arzı ve politikası, para ekolleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Para Teorisi ve Para Politikası Hakkında Açıklamalar, Paranın Fonksiyonları ve Özellikleri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Para Miktarı Tanımları, Likidite ve Kredi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Para Rejimleri ve Temel İlkeler, Parasal Kesimin Finansal Sistem İçindeki Konumu |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Para Talebi Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Para Arzı Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Faiz Teorisi, Ödemeler Dengesi ve Para Miktarı |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Para Politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Para Politikası (Devam) |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Neo-Klasik Yaklaşımda Parasal Analiz, Keynes ve Keynescilerde Para Politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Keynesci Yaklaşıma Tepkiler ve Neo-Klasik Sentez |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Genel Dengesizlik Yaklaşımı, Paracı Yaklaşım |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Paracı Yaklaşım (Devam) Yeni Klasik Okul |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
14 |
Yeni Keynesciler, Avusturya Okulu |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
15 |
Enflasyon Teorileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
NUR KEYDER, PARA POLİTİKASI TEORİ POLİTİKA UYGULAMA, 2005, SEÇKİN YAYIN DAĞITIM
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
0 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
2 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
0 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
5 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|