|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kalkınma Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
İKT 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUAMMER TEKEOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisadi kalkınmanın tarihi Kalkınma teorisinde ilk dönem katkılar. Kalkınma iktisadının Yükselişi ve Gerilemesi Temel kalkınma sorunları Nüfus ve kalkınma Gelişmekte olan ülkelerde enflasyon ve borç sorunları Kalkınmanın Finansmanı Kalkınma iktisadına yönelik eleştiriler Ulus devlet ve geleceği
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki temel farklılıkların anlaşılması, kalkınmanın bileşenlerinin ayırdedilmesi yeteneğinin kazandırılması. Dünya ekonomisine bütüncü bir bakışın yakalanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kalkınma İktisadı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelişen Ekonomiler |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
2 |
Kalkınma Teorileri |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
3 |
Nüfus ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Eğitim ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
5 |
Kalkınma İktisadının Gerilemesi |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
6 |
İktisadi Kalkınma ve Finansman |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
7 |
Sanayileşme ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
8 |
ARASINAV |
|
|
|
9 |
Teknoloji ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
10 |
Dış Ticaret ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Tarım ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Dış Borç Sorunları |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
13 |
Kalkınma Stratejileri |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Devlet ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Küreselleşme ve Kalkınma |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fikret Şenses (Ed.) Kalkınma İktisadı, İletişim Yayınları, İstanbul 2001
Ha-Joan Chang, Ilene Grabel, Kalkınma Yeniden, İmge Kitabevi, Ankara 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Sami Taban, Muhsin Kar (Eds.) Kalkınma Ekonomisi Seçme Yazılar, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa 2008
Paul Kennedy, 21. Yüzyıla Hazırlanırken, İş Bankası Yayınları, Ankara 2001
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
5 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
5 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
5 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
2 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
2 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|