|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası İktisat |
|
Dersin Kodu |
: |
İKT 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FİKRET DÜLGER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Klasik ve Neoklasik ticaret teorisinin açıklanması Ticaret liberalizasyonu ve refah etkisinin anlaşılması Yeni dış ticaret teorisinin açıklanması Döviz kurlarının açıklanması Satınalma gücü paritesinin ve döviz kuru rejimlerinin açıklanması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencinin, uluslararası ekonomik ve siyasal alanda ortaya çıkan yeni olaylar ve gelişmeleri anlayabilmesi amacıyla, dış ticaret teori ve politikalarını etkin biçimde kullanabilmesini hedeflemektedir. Bu bağlamda, ülkeler arasındaki mal ve hizmet alım satımlarının nedenleri farklı teoriler bağlamında incelenecektir. İlk önce serbest ticaret ortamında bunun nasıl gerçekleştiği ifade edilecek, ardından da müdahaleyi içeren bir ortamda nasıl etkiler doğurduğu açıklanmaya çalışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, farklı ülkeler arasında yapılan ve ekonomik özellik taşıyan her türlü olay, ilişki ve gelişmelerin incelenmesini konu almaktadır. Derste, genelde analiz tekniği olarak mikro ve makro ekonomik analiz teknikleri kullanılsa da; bunlar, en az iki ülkeyi içeren farklı bir çerçeveye uygulanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Soyut Dış Ticaret Teorileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Soyut Dış Ticaret Teorileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Soyut Dış Ticaret Teorileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Soyut Dış Ticaret Teorileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Soyut Dış Ticaret Teorileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Yeni Dış Ticaret Teorileri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
|
8 |
Dış Ticarette Korumacılık |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
9 |
Dış Ticaret ve Gelir Dağılımı |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Büyüme ve Dış Ticaret |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Dış Ticarete Farklı Yaklaşımlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Ürün için Ticaret |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Uluslararası İktisatta Başlıca Puzzle´lar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
14 |
Uluslararası İktisatta Başlıca Puzzle´lar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
15 |
Uluslararası İktisatta Başlıca Puzzle´lar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Şiir Erkök Yılmaz, Dış Ticaret Kuramlarının Evrimi.
J.R. Markusen, J.R. Melvin, W.H. Kaemfer, K.E. Markus, International Trade, Theory and Evidence.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Seçilmiş makaleler.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
5 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
5 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
5 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
0 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
2 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
4 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
2 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|