|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonometri |
|
Dersin Kodu |
: |
EMT 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MURAT DOĞANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomi kuramının matematiksel olarak ifade edilmesi Oluşturulan ekonometrik modellerin çözümü Ekonomi teorisinin gözlem verileriyle karşılaştırılmasında kullanılan teknikleri ve elde edilen çözüm sonuçlarının kullanımı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilere hem akademik kariyerde hem de çalışma yaşamında gerekli olacak temel ekonometrik bilgileri vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğrusal Regresyon Modelleri, Doğrusal regresyon Modellerindeki Varsayımlar ve Diagnostik Testler, İki değişkenli modeller, Çok değişkenli Modeller, Zaman Serisi Modelleme, Birim Kök Kavramı, Birim Kök Sınamaları, Yapısal Kırılmalı Birim Kök Sınamaları, Uzun Dönemli ilişkilerin Modellenmesi, Hata Düzeltme Modelleri, Ekonometrik Uygulama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğrusal Regresyon Modelleri |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
2 |
Doğrusal regresyon Modellerindeki Varsayımlar ve Diagnostik Testler |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
3 |
İki değişkenli modeller |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
Çok değişkenli Modeller |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
Zaman Serisi Modelleme |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
6 |
Zaman Serisi Modelleme |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Birim Kök Kavramı |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Birim Kök Sınamaları |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Yapısal Kırılmalı Birim Kök Sınamaları |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Uzun Dönemli ilişkilerin Modellenmesi |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Uzun Dönemli ilişkilerin Modellenmesi |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Hata Düzeltme Modelleri |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Hata Düzeltme Modelleri, Ekonometrik Uygulamaya Giriş |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Ekonometrik Uygulama ve Genel Değerlendirme |
Ders kitabı |
Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Introductory Econometrics for Finance, Chris Brooks, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
5 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
5 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
3 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
4 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
5 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|