Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İktisat Felsefesi

Dersin Kodu : İKT 705

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUAMMER TEKEOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekonomiye eleştirisel bakabilme
Sentez ve analiz yeteneğini kazanma ve bunları sosyal ve ekonomik hayata uygulayabilme
Sosyal olguların çeşitliliğini kavrama ve bunu karar süreçlerinde ustalıkla kullanma becerisi geliştirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İktisat bilimi felsefeden koparak gelişen bir 18.yüzyıl bilimidir. Doğal olarak ortaya çıkışında felsefi argümanları ve ideolojik çıkışları vardır. Bunların öğretilmesi gerekmektedir. Gelişmesinde ise yine belli bir dünyanın algılanması, kavramsallaştırılması sözkonusudur. İktisadın bilim felsefesi açısından yöntem sorunları, bu sorunları aşma çabalarının sistematik incelenmesi

Dersin İçeriği : İktisadın felsefesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonomiler ve Toplumlar Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
2 İktisadın İlk Yüzyılı Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
3 İktisat Metodoloji Tarihi Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
4 Korkulu Yıllarda Yöntem Tartışması Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
5 İktisat ve Matematik Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
6 İktisat ve İdeoloji Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
7 Rasyonalite ve İktisat Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
8 Arasınav
9 Tarihçi Yöntemler Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
10 Keynes ve Metodoloji Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
11 Keynes sonrası Rasyonalite Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
12 Yeni arayışlar ve İktisat Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
13 Yeniden Ekonomiler ve Toplumlar Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
14 Post-otistik İktisat Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
15 İktisat Bilimi Nereye Ders Materyali Anlatım ve Tartışma
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ayşe Buğra, İktisatçılar ve İnsanlar, İletişim Yayınları İstanbul 2003
 Vural F. Savaş, Varsayalım ki İktisat, Nobel Yayınları, Ankara 2007
Diğer Kaynaklar  Mark Blaug, İktisatta Yöntem (Çev. L. Konyar) Eflatun Yayınları, Ankara 2009.
 Gökmen T. Acar, İktisadı Değiştirmek, İletişim Yayınları, İstanbul 2008.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 3
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 4
3 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 5
4 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 1
5 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 2
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 1
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 2
8 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 5
9 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 1
10 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 3
11 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 4
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6