|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisat Felsefesi |
|
Dersin Kodu |
: |
İKT 705 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUAMMER TEKEOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomiye eleştirisel bakabilme Sentez ve analiz yeteneğini kazanma ve bunları sosyal ve ekonomik hayata uygulayabilme Sosyal olguların çeşitliliğini kavrama ve bunu karar süreçlerinde ustalıkla kullanma becerisi geliştirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İktisat bilimi felsefeden koparak gelişen bir 18.yüzyıl bilimidir. Doğal olarak ortaya çıkışında felsefi argümanları ve ideolojik çıkışları vardır. Bunların öğretilmesi gerekmektedir. Gelişmesinde ise yine belli bir dünyanın algılanması, kavramsallaştırılması sözkonusudur. İktisadın bilim felsefesi açısından yöntem sorunları, bu sorunları aşma çabalarının sistematik incelenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
İktisadın felsefesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomiler ve Toplumlar |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
2 |
İktisadın İlk Yüzyılı |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
3 |
İktisat Metodoloji Tarihi |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Korkulu Yıllarda Yöntem Tartışması |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
5 |
İktisat ve Matematik
|
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
6 |
İktisat ve İdeoloji |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
7 |
Rasyonalite ve İktisat |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Tarihçi Yöntemler |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
10 |
Keynes ve Metodoloji |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Keynes sonrası Rasyonalite |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Yeni arayışlar ve İktisat |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
13 |
Yeniden Ekonomiler ve Toplumlar |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Post-otistik İktisat |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
İktisat Bilimi Nereye |
Ders Materyali |
Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ayşe Buğra, İktisatçılar ve İnsanlar, İletişim Yayınları İstanbul 2003
Vural F. Savaş, Varsayalım ki İktisat, Nobel Yayınları, Ankara 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Mark Blaug, İktisatta Yöntem (Çev. L. Konyar) Eflatun Yayınları, Ankara 2009.
Gökmen T. Acar, İktisadı Değiştirmek, İletişim Yayınları, İstanbul 2008.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
4 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
5 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
2 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
5 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
3 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|