Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilimin Metafizik Temelleri

Dersin Kodu : FDB 716

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilim ve felsefe ilişkisi fark edilir.
Bilimin felsefesi yapılabilir. Felsefesiz bilim olmaz.
Bilim de felsefe kadar kesinliğe ulaştıramaz.
Bakış açıları, inançlar ve hedefler bilime ve felsefeye yön verir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimin metafizik bir temele sahip olduğunu kavrar.

Dersin İçeriği : Bilim, metafizik, bilim ve metafizik ilişkisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İlerlemenin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.27-57 yüzyüze
2 Felsefenin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.57-95 yüzyüze
3 Fiziğin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.95-137 yüzyüze
4 Kozmolojinin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.137-165 yüzyüze
5 Sosyal Bilimlerin Sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.165-177 yüzyüze
6 Nörobilimin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.177-217 yüzyüze
7 Kaopleksitenin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.217-237 yüzyüze
8 ara sınav Önceki konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav
9 Sınırbilimin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.261-282 yüzyüze
10 Bilimsel teolojinin sonu John Horgan - Bİlimin Sonu s.285-297 yüzyüze
11 Sonsöz John Horgan - Bİlimin Sonu s.297-313 yüzyüze
12 Bİlim ve Akıl Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.21-47 yüzyüze
13 Aklın sonu Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.75-101 yüzyüze
14 Bilim ve insanlık Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.157-183 yüzyüze
15 Bilim herşeyi açılayabilir mi? Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.211-239 yüzyüze
16/17 Final sınavı Önceki konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  John Horgan - Bilimin Sonu, Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim, Her türlü bilimsel ve felsefi değeri haiz malzeme kaynak olarak kullanılabilir,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. 1
2 Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. 0
3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. 2
4 Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. 1
5 Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. 4
6 Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. 0
7 Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. 5
8 Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. 4
9 Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. 0
10 Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. 5
11 Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. 4
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. 5
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 10 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6