|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilimin Metafizik Temelleri |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB 716 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilim ve felsefe ilişkisi fark edilir. Bilimin felsefesi yapılabilir. Felsefesiz bilim olmaz. Bilim de felsefe kadar kesinliğe ulaştıramaz. Bakış açıları, inançlar ve hedefler bilime ve felsefeye yön verir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimin metafizik bir temele sahip olduğunu kavrar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilim, metafizik, bilim ve metafizik ilişkisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İlerlemenin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.27-57 |
yüzyüze |
|
2 |
Felsefenin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.57-95 |
yüzyüze |
|
3 |
Fiziğin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.95-137 |
yüzyüze |
|
4 |
Kozmolojinin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.137-165 |
yüzyüze |
|
5 |
Sosyal Bilimlerin Sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.165-177 |
yüzyüze |
|
6 |
Nörobilimin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.177-217 |
yüzyüze |
|
7 |
Kaopleksitenin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.217-237 |
yüzyüze |
|
8 |
ara sınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
Sınırbilimin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.261-282 |
yüzyüze |
|
10 |
Bilimsel teolojinin sonu |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.285-297 |
yüzyüze |
|
11 |
Sonsöz |
John Horgan - Bİlimin Sonu s.297-313 |
yüzyüze |
|
12 |
Bİlim ve Akıl |
Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.21-47 |
yüzyüze |
|
13 |
Aklın sonu |
Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.75-101 |
yüzyüze |
|
14 |
Bilim ve insanlık |
Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.157-183 |
yüzyüze |
|
15 |
Bilim herşeyi açılayabilir mi? |
Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim s.211-239 |
yüzyüze |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
John Horgan - Bilimin Sonu, Roger Trigg-Akılcılık ve Bilim, Her türlü bilimsel ve felsefi değeri haiz malzeme kaynak olarak kullanılabilir,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
1 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
0 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
2 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
1 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
0 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
5 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
4 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
0 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
5 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
10 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|