|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ahlak Felsefesi ve Problemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB 715 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ahlak - felsefe ilişkisini kurar. Ahlak temellendirmelerini ve sorunlarını kavrar. Hayatın içindeki pek çok sorunun ahlak gerçeği ile irtibatı olduğunu kavrar. Değer üzerine düşünmeyi ve çözüm üretmeyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ahlak ve felsefe arasındaki yakın ilişkiyi fark ederek tarihsel ve güncel bağlamda karşılaşılan değer içerikli algılayışların çözümlenmesi ve temellendirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ahlakın ne olduğu, dinsel ahlak ve felsefi ahlak. Değer ve değerlendirme. Ahlak felsefesinin temel kavramları olarak iyilik, kötülük, haz, acı, fayda, zarar. Ahlak filozoflarının fikirleri ve tartışmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe ahlak ilişkisi |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (1-10) |
yüzyüze tartışma |
|
2 |
etik, etik türleri |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (s.5-15) |
yüzyüze tartışma |
|
3 |
etik türleri arasındaki ilişki |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (11-27) |
yüzyüze tartışma |
|
4 |
etik temellendirme, |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S.(1-33) |
yüzyüze tartışma |
|
5 |
etiğin diğer disiplinlerle ilişkisi |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (1-33) |
yüzyüze tartışma |
|
6 |
İlk Çağ’da ve Orta çağ’da etik |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (33-95) |
yüzyüze tartışma |
|
7 |
modern etik teoriler |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (96-213) |
yüzyüze tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
Kıta Avrupa’sında Etik |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (218-329) |
yüzyüze tartışma |
|
10 |
metaetik teoriler |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (329-361) |
yüzyüze tartışma |
|
11 |
Ötenazi ve ahlak |
Genel tartışma |
yüzyüze tartışma |
|
12 |
Aydınlanma Etiği |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (141-174) |
yüzyüze tartışma |
|
13 |
Kant´ın Ödev Etiği |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (175-190) |
yüzyüze tartışma |
|
14 |
İdealist Etik |
Ahmet Cevizci, "Etiğe Giriş", Paradigma Yayınları, S. (218-230) |
yüzyüze tartışma |
|
15 |
Genel Çıkarımlar |
Önceki bilgilerden genel çıkarımlar |
yüzyüze tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Cevizci, Etik
Recep Kılıç, Ahlakın Dini Temeli
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
3 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
3 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
2 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
4 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
3 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
4 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
3 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
4 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|