Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Felsefi Teoloji ile Teolojik Felsefenin Karşılaştırılması |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB 775 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Her dinin bir teolojisi olduğunu kavrar.
Teolojiler arasında büyük uçurumlar olmadığını, farklılıkların kültürel olduğunu idrak eder.
Teoloji ve felsefenin ayrılmaz bir bütün olduğunu kavrar ve temellendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teoloji ile felsefe arasındaki yakın ilişkinin tarihsel ve güncel bağlamda temellendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teoloji ve felsefe kavramlarının açıklanarak felsefe ile teoloji arasındaki bakış farklarının ve ortak noktaların filozofların ve teologların görüşleri ışığında incelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teoloji olarak felsefi teoloji |
Der Gott Der Philosophen I. Kapital (s. 3-16). |
Yüzyüze tartışma |
|
2 |
Felsefi teoloji olarak felsefe |
Der Gott Der Philosophen II. Kapital (s. 21-38). |
Yüzyüze tartışma |
|
3 |
Antik Çağda Felsefi teoloji |
Der Gott Der Philosophen I. Kapital (s. 39-68). |
Yüzyüze tartışma |
|
4 |
Patristik Dönmemde Felsefi Teoloji |
Der Gott Der Philosophen II. Kapital (s. 69-118). |
Yüzyüze tartışma |
|
5 |
Orta Çağda Felsefi Teoloji ve Ara sınav |
Der Gott Der Philosophen III. Kapital (s. 118-161). |
Yazılı Sınav |
|
6 |
Felsefi Teoloji Descartes´ten Leibniz´e |
Der Gott Der Philosophen IV. Kapital (s. 165-188). |
Yüzyüze tartışma |
|
7 |
Kant´ta Felsefi Teoloji |
Der Gott Der Philosophen V. Kapital (s. 191-211). |
Yüzyüze tartışma |
|
8 |
Schleiermacher´de Felsefi Teoloji |
Der Gott Der Philosophen VI. Kapital (s. 213-220). |
Yüzyüze tartışma |
|
9 |
Fichte´de Felsefi Teoloji |
Der Gott Der Philosophen VII. Kapital (s. 221-245). |
Yüzyüze tartışma |
|
10 |
Schelling´te Felsefi Teoloji |
Der Gott Der Philosophen VIII. Kapital (s. 245-281). |
Yüzyüze tartışma |
|
11 |
Hegel´de Felsefi Teoloji |
Der Gott Der Philosophen IX. Kapital (s. 283-376). |
Yüzyüze tartışma |
|
12 |
İslam Filozoflarında Felsefi Teoloji |
İslam Felsefesi Tarihi I-II. Editör: Bayram Ali Çetinkaya |
Yüzyüze tartışma |
|
13 |
Kindi, Farabi, İbn Sina ve İbn Rüşd´e Felsefi Teoloji |
İslam Felsefesi Tarihi I-II. Editör: Bayram Ali Çetinkaya |
Yüzyüze tartışma |
|
14 |
Kelam ve Teolojik Felsefe |
Süleyman Dönmez: Aziz Thomas´ta Teoloji Felsefe İlişkisi |
Yüzyüze tartışma |
|
15 |
Felsefi Teoloji ile Teolojik Felsefenin Karşılaştırılması |
Önceki bilgilerden genel çıkarımlar |
Yüzyüze tartışma |
|
16/17 |
Final |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
4 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
3 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
3 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
3 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
3 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
3 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
3 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
4 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|