Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefi Teoloji ile Teolojik Felsefenin Karşılaştırılması

Dersin Kodu : FDB 775

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her dinin bir teolojisi olduğunu kavrar.
Teolojiler arasında büyük uçurumlar olmadığını, farklılıkların kültürel olduğunu idrak eder.
Teoloji ve felsefenin ayrılmaz bir bütün olduğunu kavrar ve temellendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Teoloji ile felsefe arasındaki yakın ilişkinin tarihsel ve güncel bağlamda temellendirilmesi.

Dersin İçeriği : Teoloji ve felsefe kavramlarının açıklanarak felsefe ile teoloji arasındaki bakış farklarının ve ortak noktaların filozofların ve teologların görüşleri ışığında incelenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Teoloji olarak felsefi teoloji Der Gott Der Philosophen I. Kapital (s. 3-16). Yüzyüze tartışma
2 Felsefi teoloji olarak felsefe Der Gott Der Philosophen II. Kapital (s. 21-38). Yüzyüze tartışma
3 Antik Çağda Felsefi teoloji Der Gott Der Philosophen I. Kapital (s. 39-68). Yüzyüze tartışma
4 Patristik Dönmemde Felsefi Teoloji Der Gott Der Philosophen II. Kapital (s. 69-118). Yüzyüze tartışma
5 Orta Çağda Felsefi Teoloji ve Ara sınav Der Gott Der Philosophen III. Kapital (s. 118-161). Yazılı Sınav
6 Felsefi Teoloji Descartes´ten Leibniz´e Der Gott Der Philosophen IV. Kapital (s. 165-188). Yüzyüze tartışma
7 Kant´ta Felsefi Teoloji Der Gott Der Philosophen V. Kapital (s. 191-211). Yüzyüze tartışma
8 Schleiermacher´de Felsefi Teoloji Der Gott Der Philosophen VI. Kapital (s. 213-220). Yüzyüze tartışma
9 Fichte´de Felsefi Teoloji Der Gott Der Philosophen VII. Kapital (s. 221-245). Yüzyüze tartışma
10 Schelling´te Felsefi Teoloji Der Gott Der Philosophen VIII. Kapital (s. 245-281). Yüzyüze tartışma
11 Hegel´de Felsefi Teoloji Der Gott Der Philosophen IX. Kapital (s. 283-376). Yüzyüze tartışma
12 İslam Filozoflarında Felsefi Teoloji İslam Felsefesi Tarihi I-II. Editör: Bayram Ali Çetinkaya Yüzyüze tartışma
13 Kindi, Farabi, İbn Sina ve İbn Rüşd´e Felsefi Teoloji İslam Felsefesi Tarihi I-II. Editör: Bayram Ali Çetinkaya Yüzyüze tartışma
14 Kelam ve Teolojik Felsefe Süleyman Dönmez: Aziz Thomas´ta Teoloji Felsefe İlişkisi Yüzyüze tartışma
15 Felsefi Teoloji ile Teolojik Felsefenin Karşılaştırılması Önceki bilgilerden genel çıkarımlar Yüzyüze tartışma
16/17 Final Önceki konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wilhelm Weischedel: Der Gott der Philosophen.
 Süleyman Dönmez: Aziz Thomas´ta Teoloji Felsefe İlişkisi
 İslam Felsefesi Tarihi I-II. Ed. Bayram Ali Çatinkaya.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. 4
2 Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. 3
3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. 3
4 Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. 3
5 Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. 4
6 Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. 3
7 Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. 3
8 Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. 3
9 Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. 3
10 Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. 4
11 Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. 4
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 6 78
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6