|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hıristiyan İlahiyatının Ana Konuları |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB 791 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MÜNİR YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İsa zamanındaki belli başlı dini cereyanları dönemin özellikleri çerçevesinde yorumlar. Hıristiyanlığın doğuşu ve yayılışını değerlendirir. Konstantin Döneminin ve Milan Fermanının Hıristiyanlığa etkileri açısından değerlendirmesini yapar. İznik Konsili başta olmak üzere diğer konsilleri, bu konsillerde yapılan teolojik tartışmaları ve alınan kararları yorumlar. Doğu-Batı Hıristiyanlığının ayrılmasını hazırlayan sebepler hakkında yorum yapar. Ana hatlarıyla Hıristiyanlık inanç esaslarını kavrar. Teslis düşüncesinin ortaya çıkışı ve sebep olduğu fikir ayrılıkları hakkında değerlendirmeler yapar. Genel Hıristiyan inançları temelinde kefaret ve kurtuluş öğretisini eleştirir. Hıristiyanlıkta ibadet, ayin ve diğer dini pratikler hususunda bir kavrayışa sahip olur. Katolik, Ortodoks ve Protestan mezhepleri başta olmak üzere Hıristiyan mezhepleri arasında karşılaştırmalar yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin, dini pratikler, inanç esasları ve tarihi süreç dahil olmak üzere Hıristiyanlık hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmasına yardımcı olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hıristiyanlık Teolojisinin temel konuları olan, Teslis, Kozmoloji, Aslî Günah Doktrini, Kurtuluş Doktrini, Kilise Doktrini gibi konuları detaylı bir şekilde incelemektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Miladi Çağın Başında Filistin’in Dini ve Siyasi Durumu |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
İsa zamanında Belli Başlı Dini Cereyanlar |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılması |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Milan Fermanı ve Konstantin Dönemi |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
352 İznik Konsili ve Teolojik Tartışmalar |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Diğer Konsiller ve Bu Konsillerde Alınan Kararlar |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Doğu-Batı Hıristiyanlığının Ayrılmasını Hazırlayan Sebepler |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Hıristiyanlık’ta İnanç Esasları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Teslisten Kaynaklanan İtizaller |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Kefaret ve Kurtuluş Öğretisi |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Hıristiyanlık’ta ibadet ve Ayinler |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Katolik Mezhebi |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Ortodoks Mezhebi |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Protestan Mezhepler |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
-Şaban Kuzgun, Dört İncil: Farklılıkları ve Çelişkileri
-Ekrem Sarıkçıoğlu, Diğer İnciller (Apokrif İnciller)
-Mehmet Alparslan Küçük, Kutsal Kitap Anlayışı (Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam Örneği)
-Ramazan Biçer, İslam Kelamcılarına Göre İncil
-Ahmet Yüksel Özemre, Toma’ya Göre İncil
Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, Bizans Devleti Tarihi, Hıristiyan Kaynaklarına Göre Hıristiyanlık, Yaşayan Dünya Dinleri, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Fundamentalist Hıristiyanlık, Üç İsa ve Makaleler
Alister E. McGrath -Theology: The Basics; Wiley-Blackwell; 3 edition (September 13, 2011)
Alister E. McGrath - Christian Theology: An Introduction; Wiley-Blackwell; 5 edition (October 4, 2010)
Alister E. McGrath - Reformation Thought: An Introduction; Wiley-Blackwell; 4 edition (March 19, 2012)
Alister E. McGrath - Historical Theology: An Introduction to the History of Christian Thought; Wiley-Blackwell; 2 edition (July 23, 2012)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
5 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
5 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
4 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
3 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
4 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
4 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
5 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
5 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
5 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|