Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dinler Arası İlişkiler ve Diyalog İmkanları

Dersin Kodu : FDB 743

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KADİR ALBAYRAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Günümüz dünyasında dinlerin önemi ve konumu hakkında bilgi sahibi olur
Dinler ve politik tutumlarını analiz edebilirler.
Din değiştirme ve mahiyetini yorumlayabilirler
Dinlerarası diyalog konusundaki modern çalışmalardan haberdar olurlar
Dinlerarası diyalog ve misyonerlik hakkında malumat sahibi olur.
Dinler ve dünya barışına katkılarını yorumlayabilirler
Yapılan tanımlar dahilinde, dinlerarası diyalogun ne olduğunu ve ne olmadığını açıklar.
Günümüzde dinlerarası diyalogun ne derece önemli olduğunu kavrar.
Dinlerarası diyalog konusunda ülkemizde ve Batı’da yapılan bilimsel çalışmaları eleştirel bir üslupla değerlendirir.
Dinlerarası diyalogun başlangıcı, tarihi süreci ve günümüzdeki durumu hakkında yorumlar yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin diğer din mensupları ile sağlıklı bir şekilde diyalog kurabilmesine ve bunu sürdürmesine yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği : Öğrencilerden kendi inandıkları dinî gelenekler haricindeki dinlere ait somut dinî pratikler (inançlar veya ibadetler) hakkında sağduyulu bir bakış açısı geliştirmesi beklenir. Böylece ülke ve dünya barışı sağlanarak ´ötekine´ saygı geliştirmesi amaçlanır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Günümüz dünyasında yaşayan dinler Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Dinler ve politik tavırları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Dinler arası ihtida hareketleri Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Küresel dünyada dinlerin fonksiyonu Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Dinin poltikayı, politikanın dini kullanması Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Tartışma ve yorum
6 Dinler ve sömürgecilik Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
7 Dinler ve bağımsızlık hareketleri Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
8 Arasınav Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı Yazılı Sınav
9 Dinlerin barış ve şiddete yönelik tutumları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
10 Dinler arası diyalog Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
11 Dinlerarası diyalogun yararları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
12 Dinlerarası diyalogun olumsuzlukları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
13 Dinlerarası diyalog ve halk kesimine yansımaları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
14 Semavi dinlerarasında diyalog Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
15 Genel sonuç ve değerlendirme Bütün Konuların Genel Bir Tekrarı Tartışma ve Beyin Fırtınası
16/17 Final sınavı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kadir Albayrak, Başlamayan Diyalog, Mahmut Aydın-Süleyman Turan, Tek Dünya Çok İnanç, Ali İsra Güngör, Vatikan Misyon ve Diyalog, Cafer Sadık Yaran, İslam ve Öteki, Değişik makaleler
  Catherine Cornille - Interreligious Dialogue and Cultural Change; Wipf & Stock Pub (August 17, 2012)
  Peter Feldmeier PhD - Encounters in Faith: Christianity in Interreligious Dialogue; Anselm Academic (February 1, 2011)
  Edward Idris Cardinal Cassidy - Ecumenism And Interreligious Dialogue: Unitatis Redintegratio, Nostra Aetate (Rediscovering Vatican II); Paulist Pr (September 1, 2005)
  Cardinal Francis Arinze - Meeting Other Believers: The Risks and Rewards of Interreligious Dialogue; Our Sunday Visitor (IN) (September 1, 1998)
 Catherine Cornille - Criteria of Discernment in Interreligious Dialogue; Wipf & Stock Pub (August 1, 2009)
Diğer Kaynaklar  30 Commandments & Guidelines for Interreligious Dialogue (Imam Yahya Hendi (Actor), Imam Yahya Hendi (Director), Format: DVD Studio: The Heart of Islam Foundation)


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. 4
2 Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. 5
3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. 5
4 Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. 5
5 Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. 5
6 Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. 5
7 Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. 4
8 Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. 4
9 Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. 4
10 Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. 4
11 Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. 4
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. 5
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6