|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dinler Arası İlişkiler ve Diyalog İmkanları |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB 743 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KADİR ALBAYRAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Günümüz dünyasında dinlerin önemi ve konumu hakkında bilgi sahibi olur Dinler ve politik tutumlarını analiz edebilirler. Din değiştirme ve mahiyetini yorumlayabilirler Dinlerarası diyalog konusundaki modern çalışmalardan haberdar olurlar Dinlerarası diyalog ve misyonerlik hakkında malumat sahibi olur. Dinler ve dünya barışına katkılarını yorumlayabilirler Yapılan tanımlar dahilinde, dinlerarası diyalogun ne olduğunu ve ne olmadığını açıklar. Günümüzde dinlerarası diyalogun ne derece önemli olduğunu kavrar. Dinlerarası diyalog konusunda ülkemizde ve Batı’da yapılan bilimsel çalışmaları eleştirel bir üslupla değerlendirir.
Dinlerarası diyalogun başlangıcı, tarihi süreci ve günümüzdeki durumu hakkında yorumlar yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin diğer din mensupları ile sağlıklı bir şekilde diyalog kurabilmesine ve bunu sürdürmesine yardımcı olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerden kendi inandıkları dinî gelenekler haricindeki dinlere ait somut dinî pratikler (inançlar veya ibadetler) hakkında sağduyulu bir bakış açısı geliştirmesi beklenir. Böylece ülke ve dünya barışı sağlanarak ´ötekine´ saygı geliştirmesi amaçlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Günümüz dünyasında yaşayan dinler |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Dinler ve politik tavırları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Dinler arası ihtida hareketleri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Küresel dünyada dinlerin fonksiyonu |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Dinin poltikayı, politikanın dini kullanması |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Tartışma ve yorum |
|
6 |
Dinler ve sömürgecilik |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
7 |
Dinler ve bağımsızlık hareketleri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
8 |
Arasınav |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Dinlerin barış ve şiddete yönelik tutumları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
10 |
Dinler arası diyalog |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
11 |
Dinlerarası diyalogun yararları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
12 |
Dinlerarası diyalogun olumsuzlukları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
13 |
Dinlerarası diyalog ve halk kesimine yansımaları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
14 |
Semavi dinlerarasında diyalog |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
15 |
Genel sonuç ve değerlendirme |
Bütün Konuların Genel Bir Tekrarı |
Tartışma ve Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kadir Albayrak, Başlamayan Diyalog, Mahmut Aydın-Süleyman Turan, Tek Dünya Çok İnanç, Ali İsra Güngör, Vatikan Misyon ve Diyalog, Cafer Sadık Yaran, İslam ve Öteki, Değişik makaleler
Catherine Cornille - Interreligious Dialogue and Cultural Change; Wipf & Stock Pub (August 17, 2012)
Peter Feldmeier PhD - Encounters in Faith: Christianity in Interreligious Dialogue; Anselm Academic (February 1, 2011)
Edward Idris Cardinal Cassidy - Ecumenism And Interreligious Dialogue: Unitatis Redintegratio, Nostra Aetate (Rediscovering Vatican II); Paulist Pr (September 1, 2005)
Cardinal Francis Arinze - Meeting Other Believers: The Risks and Rewards of Interreligious Dialogue; Our Sunday Visitor (IN) (September 1, 1998)
Catherine Cornille - Criteria of Discernment in Interreligious Dialogue; Wipf & Stock Pub (August 1, 2009)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
30 Commandments & Guidelines for Interreligious Dialogue (Imam Yahya Hendi (Actor), Imam Yahya Hendi (Director), Format: DVD Studio: The Heart of Islam Foundation)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
4 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
5 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
5 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
5 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
5 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
4 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
4 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
4 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
4 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|