Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arapçanın Dil Yapısı ve Özellikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 781 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arap dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenir.
Tarihi süreci içerisinde Arapçanın modern dünyadaki yerini öğrenir.
Kelimenin ilk konulması(vaz) kavrar.
Vaz´ın tanımı yapar, özelliklerini anlar.
İştikak, sarf ve nahv ilimlerini öğrenir.
Arapçada kelime ve cümle yapısı ile özelliklerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Arap dilinin temel yapısı ve özelliklerinin öğretmek.
İlk kelimi konuşunu öğrenmek.
Sarfın çıkışını anlamak.
Nahvin gelişimini kavramek.
İlk nahiv çalışmalarını öğrenmek.
İştikak tablosunu kavramek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kelimenin ilk konuşu.
Yeni kelime türetme şekilleri.
Kelime yapısı ve özellikleri.
Cümle yapısı ve özellikleri.
Vaz´.
İştikak:
Sarf.
Nahiv. |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arap dilinde vaz (ilk sözcük türetme) |
Ali Kuşçu´nun Vaz´ Risalesi |
Okuma
Çeviri
Kritik |
|
2 |
Vaz tanımı, bölümleri ve vazıa olan ihtiyaç |
Ali Kuşçu´nun Vaz´ Risalesi |
Okuma
Çeviri
Kritik |
|
3 |
İlk vazı kim |
Kuran´ın "Adem´e isimlerin tamamını öğretti" ayeti |
Eleştiri
Yorumlama |
|
4 |
Vazıa olan ihtiyaç |
Kuran´ın "Adem´e isimlerin tamamını öğretti" ayeti |
Eleştiri
Yorumlama |
|
5 |
İştikak |
Üçlü kalıplar |
Anlatım
Kritik |
|
6 |
iştikak ve kısımları |
Dörtlü kalıplar |
Anlatım
Kritik |
|
7 |
Ara sınav |
|
Ara sınav |
|
8 |
Dikine ve yanına Arapçada isim ve fiil çekimleri |
Fiilerle kullanılan edatlar |
anlatım |
|
9 |
Sarf |
İştikak - Sarf |
Anlatım
Kritik |
|
10 |
İştikak ve sarf farkı |
Vaz´ı ile Mutasarrıf |
Anlatım
Kritik |
|
11 |
Kök ve ilave harfler |
İlave harfler |
Anlatım |
|
12 |
Nahv |
Cümle yapıları |
anlatım |
|
13 |
İlk Nahv çalışmaları |
İlk Nahivciler |
Anlatım
Kritik |
|
14 |
Edebi dil |
Binbir gece hikayeleri |
Anlatım
Kritik |
|
15 |
Çağdaş Arapça |
Klasik Arapça ve Modern Arapçada farklı anlamlar kazanmış aynı terimler |
Anlatım
Kritik |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
|
Yılsonu sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
3 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
2 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
5 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
2 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
4 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
3 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|