|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
TİBS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF GÖKALP Prof.Dr. NASİ ASLAN Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL YÜRÜK Prof.Dr. ALİ OSMAN ATEŞ Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEKİR TATLI Doç.Dr. İSMAİL ŞIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAYRİ KAPLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlahiyat alanının temel kaynakları tanır ve kullanır
Alana özgü temel aynaklara ulaşma yollarını ve onlardan faydalanma tekniklerini bilir Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak ve bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla İlahiyatın temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlahiyat bilimlerinin tarihi, önemi, İlahiyat alanının temel sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri ve teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Kütüphane, Bilgisayar laboratuvarı vs. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yöntemleri |
İlgili kaynaklardan okuma |
anlatım, tartışma |
|
2 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Kaynak tarama |
|
3 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Kaynak tarama |
|
4 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
5 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
6 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
7 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
8 |
Tezin sunumu |
Tez üzerine çalışma |
Sunum |
|
9 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
10 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Raporlaştırma |
|
11 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Raporlaştırma |
|
12 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Raporlaştırma |
|
13 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Raporlaştırma |
|
14 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Kontrol ve düzeltme |
|
15 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez üzerine çalışma |
Kontrol ve düzeltme |
|
16/17 |
Tezin sunumu |
Tez üzerine çalışma |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel İslam bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri ve İslam Tarihi ve Sanatları alanının temel kaynakları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
2 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
3 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
4 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
5 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
5 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
0 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
0 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
3 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
4 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|