|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Regresyon Analizi II |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL Arş.Gör. FELA ÖZBEY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
verileri en iyi şekilde inceleyerek en uygun modelin elde edilmesi Model varsayımlarının kontrol edilmesi Model parametreleri için hipotez testleri ve güven aralıklarının elde edilmesi. Bir veri kümesini, istatistik paket programlarını kullanarak en iyi şekilde modellemek. Önerilen model hakkında istatistiki yorumları yapabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lisans, Yüksek Lisans öğretimi içerisinde gerekli teorik alt yapıyı oluşturmak, Kamu ve Özel Sektörde karşılaşabilecekleri verilerin analizlerini yapabilmek, analiz sonuçlarını yorumlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve pratikliğin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çoklu Lineer Regresyon
Yeni Gözlemlerin Önkestirimi
Standartlaştırılmış Regresyon Katsayıları
Model Uyunluğunun Saptanmasında Kullanılan Ölçüler Ve Yöntemler
Polinom Regresyon Modelleri
Regresyonda Modelin Yeterliligi İle İlgili Ölçüler
Değişken Seçimi İçin Hesaplama Teknikleri
Temel Bileşenler Regresyonu
Regresyon Katsayılarının Yanlı Tahmini (Ridge Reg)
Değişken Seçim Yöntemleri
Logistik Regresyon
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3. Blok derslikler
Bilgisayar Labaratuvarı (2. Blok) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çoklu Lineer Regresyon |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
2 |
Yeni Gözlemlerin Ön Kestirim |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
3 |
Standartlaştırılmış Regresyon Katsayıları |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
4 |
Model Uygunluğunun Saptanmasında Kullanılan Ölçüler Ve Yöntemler |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
5 |
Polinom Regresyon Modelleri |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
6 |
Regresyonda Modelin Yeterliligi İle İlgili Ölçüler |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
7 |
genel tekrar ve bilgisayar uygulaması |
tüm konular gözden geçirilmeli |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Değişken Seçimi İçin Hesaplama Teknikleri |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
10 |
Temel Bileşenler Regresyonu |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
11 |
Regresyon Katsayılarının Yanlı Tahmini (Ridge Reg) |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
12 |
Değişken Seçim Yöntemleri |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
13 |
Logistik Regresyon |
kitaptan ilgili bölüm okunmalı |
düz anlatım |
|
14 |
genel tekrar ve bilgisayar uygulama |
tüm konular gözden geçirilmeli ve bilgisayar kitabından ön hazırlık ile gelinmeli |
|
|
15 |
Ödev sunumu |
|
|
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Samprit C. Hadi A. Regression Analysis by Example Bertham Price
Miller, I. and M. Miller (2004). Mathematical Statistics with Applications , Pearson Education.
Reha Alprar 2003 .”Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş 1 “
Mendenhall, W. and T. Sincich (1996). A Second Course in statistics: Regression Analysis , Prentice Hall.
Uygulamalı Regresyon ve Korelasyon Analizi, Neyran Orhunbilge. İ.Ü. İŞLETME FAKÜLTESİ .Avcıol Basım Yayın / Ders Kitapları Dizisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
3 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
3 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
3 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
4 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
2 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
1 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
4 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
4 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
3 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
18 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|