Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL Doç.Dr. S.BİLGİN KILIÇ Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. KENAN LOPÇU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERSİN KIRAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMİN PAKSOY Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN GÜLER Arş.Gör. FELA ÖZBEY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel çalışmanın aşamalarını kavrar Kaynak araştırması yapar Elde ettiği kaynakları derler Araştırma problemini ortaya koyar Problemi ekonometrik yöntemlerle analiz eder Bulgularını rapor haline getirir Raporunu sözlü olarak sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrencinin Ekonometri ile ilgili kendi seçtiği bir konuda seminer hazırlaması ve sunması beklenmektedir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri, üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje konusunun belirlenmesi |
Kaynak tarama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Proje konusunun belirlenmesi |
Kaynak tarama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Kaynak tarama |
Kaynak tarama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Kaynak tarama |
Kaynak tarama |
Tartışma |
|
5 |
Kaynak toplama |
Kaynak toplama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Toplanan kaynakları düzenleme |
Toplanan kaynakları düzenleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Araştırma problemini ortaya koyma |
Araştırma problemini ortaya koyma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara rapor sunumu |
|
|
|
9 |
Veri toplama |
Veri toplama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme |
Ekonometrik analiz |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme |
Ekonometrik analiz |
Tartışma |
|
12 |
Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme |
Ekonometrik analiz |
Tartışma |
|
13 |
Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama |
Rapor hazırlama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama |
Rapor hazırlama |
Tartışma |
|
15 |
Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama |
Rapor hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Seminer raporunu sunma (Final sınavı) |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
5 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
5 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
5 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
4 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
3 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
2 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
5 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
2 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|