Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : EM 404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL
Doç.Dr. S.BİLGİN KILIÇ
Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. KENAN LOPÇU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERSİN KIRAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMİN PAKSOY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN GÜLER
Arş.Gör. FELA ÖZBEY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel çalışmanın aşamalarını kavrar
Kaynak araştırması yapar
Elde ettiği kaynakları derler
Araştırma problemini ortaya koyar
Problemi ekonometrik yöntemlerle analiz eder
Bulgularını rapor haline getirir
Raporunu sözlü olarak sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste öğrencinin Ekonometri ile ilgili kendi seçtiği bir konuda seminer hazırlaması ve sunması beklenmektedir

Dersin İçeriği : Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri, üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Proje konusunun belirlenmesi Kaynak tarama Düz anlatım ve tartışma
2 Proje konusunun belirlenmesi Kaynak tarama Düz anlatım ve tartışma
3 Kaynak tarama Kaynak tarama Düz anlatım ve tartışma
4 Kaynak tarama Kaynak tarama Tartışma
5 Kaynak toplama Kaynak toplama Düz anlatım ve tartışma
6 Toplanan kaynakları düzenleme Toplanan kaynakları düzenleme Düz anlatım ve tartışma
7 Araştırma problemini ortaya koyma Araştırma problemini ortaya koyma Düz anlatım ve tartışma
8 Ara rapor sunumu
9 Veri toplama Veri toplama Düz anlatım ve tartışma
10 Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme Ekonometrik analiz Düz anlatım ve tartışma
11 Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme Ekonometrik analiz Tartışma
12 Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme Ekonometrik analiz Tartışma
13 Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama Rapor hazırlama Düz anlatım ve tartışma
14 Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama Rapor hazırlama Tartışma
15 Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama Rapor hazırlama Tartışma
16/17 Seminer raporunu sunma (Final sınavı)


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Proje konusu ile ilgili tüm kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 5
2 Ekonometri kavramlarını açıklar 5
3 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 5
4 Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 4
5 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 3
6 İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar 2
7 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
8 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 5
9 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 5
10 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 1
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
14 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
15 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 3
16 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 2
17 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 3
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4