Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Stratejik Planlama |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 408 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NEJAT ERK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Stratejik Yönetim, İlgili Terim ve Kavramlar Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları Çevre Sorunlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal Stratejiler İş Yönetim Stratejileri: Rekabet Stratejileri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kurumları etkileyen iç ve dış çevre faktörlerini değerleyebilmek, işletmenin çevreye uyumunu sağlamak için gerekli analiz yeteneğini geliştirmek, karşılaşılan fırsat ve tehditler ile üstünlük ve zayıflıkları belirlemek, nihayet işletmenin izleyeceği strateji ve politikaları saptayabilmek için gerekli bilgi birikimini uygulamadan örnek olaylarla öğrencilere aktarmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Stratejik yönetim, işletme değerlendirme, yönetim stratejileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Stratejik Yönetim, İlgili Terim ve Kavramlar |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Dış Çevre Analizi |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
İşletme Analizi |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Çevre Sorunlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Stratejik Yönlendirme |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal Stratejiler |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Konu tekrarı |
Ara sınav |
|
9 |
İş Yönetim Stratejileri: Rekabet Stratejileri |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
İşlevsel (Fonksiyonel) Stratejiler: Bölümsel Stratejileri |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Stratejilerin Uygulanması: İşletme Yapıları ve Sistemler |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Stratejilerin Uygulanması: İşletme Yapıları ve Sistemler |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Stratejik Değerleme ve Kontrol |
İlgili bölüm |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Tekrar |
Konu tekrarı |
Discussion |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konu tekrarı |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
0 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
0 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
1 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
0 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
1 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
3 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
2 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
0 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
1 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|