|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA KABAŞ Doç.Dr. FİKRET DÜLGER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye ekonomisinin temel özellikleri ve yapısal sorunları hakkında bilgi verir Türkiye´nin gerek tarihsel gerek güncel ekonomik sorunları üzerine değerlendirmeler yapar Türkiye´de uygulanan ekonomi politikalarının değerlendirilmesinin yapılabilmesini sağlar Türkiye ekonomisinde farklı dönemler arasındaki ilişkinin açıklanmasını sağlar Türkiye´de sermayenin nasıl biriktiği ve nasıl kullanıldığı sorusu etrafında tarihsel bir değerlendirme yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı,Türkiye ekonomisinin,tarihsel ve yapısal öğeleriyle bir bütünlük içinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Türkiye´nin iktisat tarihi, ekonomi politikalarındaki dönüşümle belirlenen dönemler bazında; toplumsal gelişme, ulusal gelir,bölüşüm, genel denge,dünya ekonomis ile ilişkiler, sosyo-ekonomik makro göstergelerle incelenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Klasik Dış Ticaret Teorisi, Arz Yönünden Dış Ticaret Teorisi, Talep Yönünden Dış Ticaret Teorisi, Dış Ticaret Teorisinde Genel Denge Analizi, Modern Dış Ticaret Teorileri, Ekonomik Büyüme ve Dış Ticaret Teorisi, Ekonomik Kalkınma ve Dış Ticaret, Dış Ticaret Hadleri, Dış Ekonomi Politikası ve Araçları, Gümrük Tarifesi, Tarife Dışı Araçlar, Kotalar, Sübvansiyonlar, İhracatı Teşvik ve İthal İkamesi Politikaları, Küreselleşme ve Bölgeselleşme Eğilimleri, Gümrük Birlikleri Teorisi, GATT, WTO, WB Uygulamaları, Uluslararası Hizmet Ticareti |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyetine Kalan Ekonomik Yapı |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
2 |
Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
3 |
1930´lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
4 |
1950´li yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
5 |
Planlı Gelişim Dönemi |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
6 |
1980´li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
7 |
1980 Sonrası Para Politikası |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Konu tekrarı |
Ara sınav |
|
9 |
1980 Sonrası Kamu Kesimi |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
10 |
Sektörel Gelişmeler(Tarım) |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
11 |
Sektörel Gelişmeler(Sanayi) |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
12 |
Sektörel Gelişmeler(Hizmetler) |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
13 |
Gelişmenin Toplumsal ve Demografik Boyutları |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
14 |
Güncel Ekonomik Veriler Işığında Türkiye Ekonomisine Genel Bakış |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
15 |
Güncel Ekonomik Veriler Işığında Türkiye Ekonomisine Genel Bakış |
İlgili bölüm |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konu tekrarı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kazan,G.(2009), "Küreselleşme ve Ulus Devlet", İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Boratav,K.(2011),"Türkiye İktisat Tarihi 1998-2009",İmge Kitapevi
Kepenek,Yakup ve Yentürk,Nurhan,"Türkiye Ekonomisi", Remzi Kitapevi
Karluk,Rıdvan(2009),"Türkiye Ekonomisi´nde Yapısal Dönüşüm", Beta Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
0 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
1 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
1 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
0 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
5 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
1 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
1 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
0 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
2 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
1 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|