Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonometri II |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci ekonometri bilgisini arttırır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders Ekonometri, İktisat ve Maliye Bölümlerine kayıtlı olup temel matematik ve istatistik bilgisi olan İ.İ.B. Fakültesi öğrencilerine temel ekonometri Yöntemlerini öğretme amacını taşımaktadır. Bu derste içerilen başlıklar, yukarıda bahsedilen branşlara yönelik uygulamalarla ekonometrik araştırma yapmak isteyen öğrencilere kendi çalışma alanlarında destek olmayı amaçlamıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çok değişkenli modeller, klasik doğrusal regresyon modelinden sapmlar,yapısal değişiklik ve dummy değişkenler, doğrusal regresyon ile ilgili bazı konular, birden çok denklemli ekonometrik modeller, modern zaman serisi analizine giriş |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli ve Doğrusal Hipotez Testleri Tekrarı |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
2 |
Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Çoklu Doğrusal Bağlantı |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
3 |
Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Otokorelasyon |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
4 |
Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Değişen Varyans |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
5 |
Klasik Doğrusal Regresyon Modelinden Sapmalar : Genel Tekrar |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
6 |
Yapısal değişiklik ve Chow Testi |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
7 |
Örnek Soru Çözümleri |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
örnek çözme |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
Yapısal değişiklik ve İki Değerli (Dummy) Değişkenler |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
10 |
Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: Yapısal Model ve İndirgenmiş Kalıp |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
11 |
Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: Yapısal Model Üzerinden Belirlenebilmenin İncelenmesi |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
12 |
Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: İndirgenmiş Kalıp Üzerinden Belirlenebilmenin İncelenmesi |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
13 |
Birden Çok Denklemli Ekonometrik Modeller: Dolaylı EKK ve İki Aşamalı EKK Yöntemleri |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
14 |
Örnek Soru Çözümleri |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
örnek çözme |
|
15 |
Tekrar |
Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır |
düz anlatım ve örnek çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
5 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
5 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
5 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
5 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
4 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
1 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
3 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|