|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Makro İktisat II |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Enflasyonist açık, deflasyonist açık,Genel fiyat düzeyi uyarlaması ve uzun dönem denge kavramlarını tanımlamak. 2. Keynesyen,paracı,yeni klasik ve yeni keynesyen makro teorileri arasındaki temel farkları belirleme. 3. Toplam talep-toplam arz çerçevesini analiz etmek 4. Ekonomi politikalarının farklı teorilere uygunluğunu araştırmak 5. İşgücü piyasasının yapısını analiz etmek 6. İşsizlik ve enflasyonun belirleyicileri,çeşitleri ve sonuçlarını belirtmek. 7. Kısa ve uzun dönemde işsizlik ve enflasyon oranları arasındaki ilişki: Phillips eğrisini açıklamak 8.Cari Milli Gelir ve enflasyon arasındaki ilişki:Dinamik toplam talep ve dinamik toplam arzı tanımlamak 9. Politik iş çevrimleri modeli:Politik karaların iş çevrimlerine etkisini belirlemek 10. Açık ekonomide makro iktisat:Ödemeler dengesi,Cari işlemler ve sermaye hesabı kavramlarını öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders iki dönemlik bir derstir ve bu dersin amacı; ekonominin yapısını toplam değişkenler cinsinden ele almaktır. Keynesyen toplam talep, genel fiyat seviyesi uyarlaması ve uzun dönem dengesi ile derse başlanacaktır. Bahar döneminde Keynesyen,Paracı,YeniKlasik ve Yeni Klasik ve Yeni Keynesyen Makro iktisat teorileri çalışılacaktır. Ayrıca iktisat politikaları analiz edilecektir, özellikle de para politikasının işsizlik ve cari milli gelir düzeyi gibi değişkenler üzerine etkileri makro ekonomi teorileri çerçevesinde açıklanacaktır. İşsizlik ve enflasyon oranları arasındaki ilişki Phillips Eğrisi çerçevesinde ele alınacaktır. Sonrasında enflasyon oranı ve cari milli gelir düzeyi arasındaki ilişki Dinamik Toplam Talep ve dinamik toplam arz çerçevesinde açıklanacaktır.Politik tercihlerin ekonomi politikaları ve çıktılar üzerindeki etkileri belirtilecektir.Son olarak açık ekonomilerde makro iktisat kavramı ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1. Enflasyonist açık, deflasyonist açık,Genel fiyat düzeyi uyarlaması ve uzun döenm denge,
2. Keynesyen,paracı,yeni klasik ve yeni keynesyen makro teorileri arasındaki temel farklar,
3. Toplam talep-toplam arz çerçevesi,
4. Ekonomi politikalarının farklı teorilere uygunluğu,
5. İşgücü piyasasının yapısı,
6. İşsizlik ve enflasyonun belirleyicileri,çeşitleri ve sonuçları,
7. Kısa ve uzun dönemde işsizlik ve enflasyon oranları arasındaki ilişki: Phillips eğrisi
8.Cari Milli Gelir ve enflasyon arasındaki ilişki:Dinamik toplam talep ve dinamik toplam arz,
9. Politik iş çevrimleri modeli:Politik karaların iş çevrimlerine etkisi
10. Açık ekonomide makro iktisat:Ödemeler dengesi,Cari işlemler ve sermaye hesabı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İİBF derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE UZUN DÖNEM DENGESİ
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım |
|
2 |
PARACI MAKROİKTİSAT VE TOPLAM ARZ EĞRİSİ
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım |
|
3 |
PARACI MAKROİKTİSAT VE İKTİSAT POLİTİKALARI
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
YENİ KLASİK MAKROİKTİSAT VE TOPLAM ARZ EĞRİSİ
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
YENİ KLASİK MAKROİKTİSAT VE İKTİSAT POLİTİKALARININ İLİNTİSİZLİĞİ
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
6 |
YENİ KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE TOPLAM ARZ EĞRİSİ
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
YENİ KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE İKTİSAT POLİTİKALARI
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
İŞSİZLİK VE ENFLASYON: PHILLIPS EĞRİSİ
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
KEYNESYEN MAKROİKTİSAT, PARACI İKTİSAT, PHILLIPS EĞRİSİ VE İKTİSAT POLİTİKALARI
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
YENİ KLASİK MAKROİKTİSAT, YENİ KEYNESYEN MAKROİKTİSAT, PHILLIPS EĞRİSİ VE İKTİSAT POLİTİKALARI
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
DİNAMİK TOPLAM ARZ-DİNAMİK TOPLAM TALEP ANALİZ ÇERÇEVESİ - I
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
DİNAMİK TOPLAM ARZ-DİNAMİK TOPLAM TALEP ANALİZ ÇERÇEVESİ - II
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
DEMOKRASİ VE EKONOMİ: POLİTİK İŞ ÇEVRİMLERİ
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
AÇIK EKONOMİ MAKROİKTİSADI
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kemal Yıldırım, Doğan Kahraman ve Murat Taşdemir,
Makro Ekonomi
Seçkin, 2009.
Prof.Dr.E.Alper Güvel, Makro Ekonomi-II,2011,Karahan Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
1 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
1 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
1 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
1 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
4 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
1 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
1 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
1 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
2 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
2 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 117 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|