Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mikro İktisat II

Dersin Kodu : EC 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA KABAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı piyasaların özelliklerini kavrayabilme ve piyasaları karşılaştırabilme
Farklı piyasalarda bulunan üreticilerin nasıl davrandıklarını anlayabilme
Faklı piyasalarda bulunan firmaların üretim, kar ve maliyet ile ilgili problemlerini çözebilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı farklı özelliklere sahip piyasaları öğretmek ve bu piyasalar arasında karşılaştırmalar yapmaktır.

Dersin İçeriği : Ders sürecinde tam rekabet piyasası, monopol piyasası, aksak rekabet piyasaları, faktör piyasaları, genel denge ve refah ekonomisi anlatılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş İlgili bölüm Düz anlatım
2 Tam Rekabet Piyasası İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
3 Tam Rekabet Piyasası İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
4 Monopol Piyasası İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
5 Monopol Piyasası İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
6 Aksak Rekabet Piyasaları İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
7 Aksak Rekabet Piyasaları İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ara sınav
9 Aksak Rekabet Piyasaları İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
10 Aksak Rekabet Piyasaları İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
11 Faktör Piyasaları İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
12 Faktör Piyasaları İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
13 Genel Denge ve Refah Ekonomisi İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
14 Genel Denge ve Refah Ekonomisi İlgili bölüm Düz Anlatım, Problem Çözme
15 Genel tekrar ve soru çözümü Konuların tekrarı Problem çözme ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof. Dr. Tümay Ertek, Mikroekonomi Teorisi, Beta 2009.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 0
2 Ekonometri kavramlarını açıklar 1
3 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 2
4 Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 0
5 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 4
6 İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar 1
7 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 4
8 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 1
9 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 0
10 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 1
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
14 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 1
15 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 1
16 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 1
17 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 3
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5