|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Estetik ve Sanat Kuramları |
|
Dersin Kodu |
: |
YM YÇ 321 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat,estetik vb kavramları gündelik yaşamında akademik bir şekilde kullanır. Sanatın kaynak ve kökenini, tarihsel değerini ve insan yaşantısına katkılarını yorumlayabilir. Sanat ürünü ile estetik disiplinler arasındaki etkileşimi yorumlayabilir. Çağdaş sanat ve kavramlarını akademik anlamda algılayarak yaşantısına katabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanatın süreç içindeki durumunu kavramayı sağlayacak kuramsal yaklaşımları incelemek ve sanat,güzel bağlantısını ele almayı amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Antik çağlardan günümüze kadar gelen aşamada sanat ve kuramlarını inceleme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Devlet Konservatuvarı derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı,amaçları, işlenişi vb. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
2 |
Sanat nedir?Estetik yargı nedir? |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
3 |
Sanat nedir?Estetik yargı nedir? |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
4 |
Estetik ve felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
5 |
Estetik ve felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
6 |
Estetiğin tarihine giriş.Antik çağda estetik anlayışları. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
7 |
Estetiğin tarihine giriş.Antik çağda estetik anlayışları. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
8 |
Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
9 |
Platon ve Aristo´nun sanat ve estetik konusundaki düşüncelerinin karşılaştırılması. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
10 |
İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
11 |
Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaşma yapılması. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
12 |
Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaşma yapılması. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
13 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
14 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
15 |
Toplumsal Tarih ve Estetik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
16 |
Toplumsal Tarih ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
17 |
Rönesans Estetiği. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
18 |
Rönesans Estetiği. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
19 |
Ortaçağ ve Rönesans Estetiğinin karşılaştırılması. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
20 |
Ortaçağ ve Rönesans Estetiğinin karşılaştırılması |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
21 |
Aydınlanmadan 21. yy estetik. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
22 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
23 |
Aydınlanmadan 21. yy estetik. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
24 |
Modernizm ve Estetik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
25 |
Modernizm ve Estetik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
26 |
Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
27 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
28 |
Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
29 |
Postmodernizm ve Estetik üzerine tartışma |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
30 |
Postmodernizm ve Estetik üzerine tartışma |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,tartışma,
soru- cevap |
|
31 |
Final sınavı hazırlık |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Estetik ve Sanat Dersleri M.KAGAN
Estetik İsmail TUNALI
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
0 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
0 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|