|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Estetik ve Sanat Kavramları |
|
Dersin Kodu |
: |
YM ÜVÇ 321 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat, estetik vb kavramları gündelik yaşamında akademik bir şekilde kullanır. Sanatın kaynak ve kökenini, tarihsel değerini ve insan yaşantısına katkılarını yorumlayabilir. Sanat ürünü ile estetik disiplinler arasındaki etkileşimi yorumlayabilir. Çağdaş sanat ve kavramlarını akademik anlamda algılayarak yaşantısına katabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanatın süreç içindeki durumunu kavramayı sağlayacak kuramsal yaklaşımları incelemek ve sanat, güzel bağlantısınıele almayı amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Antik çağlardan günümüze ve modern ötesine kadar gelen aşamada sanat kuramları ve estetik yaklaşımlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı, amaçları vb. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
2 |
Sanat nedir? Estetik yargı nedir? |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
3 |
Sanat nedir? Estetik yargı nedir? |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
4 |
Estetik ve felsefi yaklaşımlarla sanat ürününü üretilmesi arasındaki bağlar. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
5 |
Estetik ve felsefi yaklaşımlarla sanat ürünün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
6 |
Estetiğin tarihine giriş. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
7 |
Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
8 |
Platon ve Aristo´nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
9 |
Platon ve Aristo´nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
10 |
İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
11 |
İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
12 |
Antikçağ ve ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
13 |
Antikçağ ve ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
14 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
17 |
Toplumsal Tarih ve Estetik. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
18 |
Toplumsal Tarih ve Estetik. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
19 |
Rönesans Estetiği |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
20 |
Ortaçağ ve Rönesans Estetiği |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
21 |
Ortaçağ ve Rönesans Estetiği |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
22 |
Ortaçağ ve Rönesans Estetiği üzerine tartışma. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
23 |
Aydınlanmadan 21.yy Estetik |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
24 |
Aydınlanmadan 21.yy Estetik |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
25 |
Modernizm ve Estetik |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
26 |
Modernizm ve Estetik |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
27 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
28 |
Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
29 |
Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
30 |
Postmodernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
31 |
Sınava hazırlık |
Kaynak tarama,okuma |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Estetik TUNALI İsmail
Estetik ve Sanat Dersleri KAGAN M.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
0 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
2 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|