|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanımının yapılması, Dersin Amaçlarının anlatılması, Dersin İçeriği ve Ders Öğretim Programının tartışılması, dersin izlenmesine ilişkin sunum |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
2 |
Sanat nedir? Estetik yargı nedir? |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
3 |
Sanat nedir? Estetik yargı nedir? Soruları üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
4 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
5 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
6 |
Estetiğin tarihine giriş. Antik çağda estetik anlayışları. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
7 |
Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
8 |
Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
9 |
Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
10 |
İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
11 |
İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
12 |
Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
13 |
Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
14 |
Ara sınav |
|
Değerlendirme |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
17 |
Toplumsal Tarih ve Estetik. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
18 |
Toplumsal Tarih ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
19 |
Rönesans Estetiği. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
20 |
Rönesans Estetiği üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
21 |
Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
22 |
Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
23 |
Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
24 |
Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
25 |
Modernizm ve Estetik. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
26 |
Modernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
27 |
Ara sınav |
|
Değerlendirme |
|
28 |
Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
29 |
Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
30 |
Postmodernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
31 |
Final sınavı hazırlık |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
32/33/34 |
Final sınavı |
|
Small Group Discussion - Lecture - Discussion - Brainstorming |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
3 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
4 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
3 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
0 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
3 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|