Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Jeolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
J 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre jeolojisinin temel kurallarını bilir. Doğal ve jeolojik afetleri tanır ve tanımlar. Afetlerin çevresel etkilerini bilir ve tanımlar. Çevreyi korumak amacıyla araştırma ve önleme planları yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Doğal ve jeolojik afetleri tanımlamak ve çevresel etkilerini bilmek ve aynı zamanda çevresel jeokimyayı anlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre jeolojisinin tanımı ve prensipleri, jeolojik çevre-insan etkileşimi, dopal afetler ve çevresel etkileri, kirlilik tipleri, katı ve sıvı atıklar için yer seçimi ve çevresel etkileri, çevrenin korunmasında jeolojinin önemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş+ Tarihçe+Tanım |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım+tartışma |
|
2 |
Filozofi ve temel kavramlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
3 |
Jeolojik döngüler ve çevreyle ilişkileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
4 |
Kaynak ve Afet tanımı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
5 |
Toprak çevre ilişkisi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
6 |
Nehirler ve taşkınlar ve çevresel etkileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
7 |
Volkanik aktivite, etkileri ve çevresel etkileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınava ve Proje sunumuna hazırlık |
Yazılı sınav+proje |
|
9 |
Kütle hareketleri ve çevre etkileşimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
10 |
Depremler ve çevresel etkileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
11 |
Kaynak olarak atıklar ve atık depolama alanları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
12 |
Kıyı süreçleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
13 |
Atmosferik olaylar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
14 |
Kirlenme ve kirlilik tipleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
15 |
Jeoloji ve çevre sağlığı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma |
Düz anlatım+tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına ve Proje sunumuna hazırlık |
Yazılı sınav+proje |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
3 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
3 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
3 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
4 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
4 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
3 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|