Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Jeolojisi

Dersin Kodu : J 304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre jeolojisinin temel kurallarını bilir.
Doğal ve jeolojik afetleri tanır ve tanımlar.
Afetlerin çevresel etkilerini bilir ve tanımlar.
Çevreyi korumak amacıyla araştırma ve önleme planları yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Doğal ve jeolojik afetleri tanımlamak ve çevresel etkilerini bilmek ve aynı zamanda çevresel jeokimyayı anlamaktır.

Dersin İçeriği : Çevre jeolojisinin tanımı ve prensipleri, jeolojik çevre-insan etkileşimi, dopal afetler ve çevresel etkileri, kirlilik tipleri, katı ve sıvı atıklar için yer seçimi ve çevresel etkileri, çevrenin korunmasında jeolojinin önemi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş+ Tarihçe+Tanım Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım+tartışma
2 Filozofi ve temel kavramlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
3 Jeolojik döngüler ve çevreyle ilişkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
4 Kaynak ve Afet tanımı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
5 Toprak çevre ilişkisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
6 Nehirler ve taşkınlar ve çevresel etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
7 Volkanik aktivite, etkileri ve çevresel etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava ve Proje sunumuna hazırlık Yazılı sınav+proje
9 Kütle hareketleri ve çevre etkileşimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
10 Depremler ve çevresel etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
11 Kaynak olarak atıklar ve atık depolama alanları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
12 Kıyı süreçleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
13 Atmosferik olaylar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
14 Kirlenme ve kirlilik tipleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
15 Jeoloji ve çevre sağlığı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması + proje hazırlığı için araştırma Düz anlatım+tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavına ve Proje sunumuna hazırlık Yazılı sınav+proje


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Environmental Geology, 2006, E.A.Keller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 14 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 3
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 3
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 4
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 3
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 3
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 3
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4